Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024
Wydawnictwa zwarte:
Aktualne problemy pedagogiczne : konteksty i wyzwania / redakcja naukowa Daria Becker-Pestka, Elżbieta Kowalik. - Gdańsk : Wyższa Szkoła Bankowa ; Warszawa : CeDeWu 2016. (BW 174939)
Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach / Jarosław Kordziński. - Warszawa : ABC a Wolters Kluwer business 2015. (BW 172375)
Innowacje w nauczaniu szkolnym / Erich Petlák ; tłumaczenie Artur Sobótka. - Kraków : Wydawnictwo Petrus 2017. (BW 174959)
Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym / Bolesław Niemierko. - Sopot : Smak Słowa 2018. (BW 178690)
Kompetencje menedżera oświaty : poradnik dla dyrektorów szkół i innych placówek edukacyjnych oraz pracowników prowadzących i nadzorujących / Lechosław Gawrecki. - Poznań : "eMPi²~" 2003. (BW 151474)
Kompetencje społeczne dyrektorów szkół / Bożena Tołwińska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2011. (BW 167250)
Meritum - prawo oświatowe / [redakcja naukowa Krzysztof Gawroński i inni]. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska 2018. (BW 176575)
Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami / Grażyna Szyling. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2017. (BW 175429)
Szkolenie dla Nauczycieli : ocenianie kształtujące : skrypt szkoleniowy / Małgorzata Bielecka. - Poznań : Wydawnictwo As Pik 2021. (BW 178807)
Sztuka oceniania : motywowanie uczniów do rozwoju / Bożena Kubiczek. - Opole : Wydawnictwo Nowik 2018. (BW 177752)
Vademecum dyrektora publicznej jednostki oświatowej. - Warszawa : Wydawnictwo C.H. Beck 2018. (BW 172094)
Zarządzanie edukacyjne a wychowanie uczniów w szkole / Jan Łuczyński. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2011. (BW 167051, BW 167274)
Znaczenie oceniania w przebiegu życia / Krzysztof Zajdel. - Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego 2016. (BW 173653)
Artykuły z czasopism:
Bez ocen, czyli jak? / Wiesława Mitulska // Meritum. - 2021, nr 1, s. 67-73
Model kompetencji współczesnego dyrektora szkoły / Andrzej Witek // Monitor Dyrektora Szkoły. - 2023, nr 4, s. 50-57
Kompetencje potrzebne dyrektorowi / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 5, s. 70-74
Kompetencje prawne nauczycieli / Antoni J. Jeżowski // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 6, s. 24-25
Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów w procesie edukacji / Angelika Pietras // Monitor Dyrektora Szkoły. - 2022, nr 8, s. 35-38
Ocenianie kształtujące jako jeden ze sposobów wspierania dziecka w procesie uczenia się / Edyta Ćwikła (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie) // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2021, nr 9, s. 15-26
Ocenianie w szkole - między wspieraniem a taktem pedagogicznym / Jarosław Michalski // Meritum. - 2021, nr 1, s. 8-15
Plany rozwoju szkoły i dyrektora / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 5, s. 80-85
Poznacie po owocach, czyli ocenianie wspierające rozwój ucznia w kontekście kultury szkoły / Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Monika Czyżewska // Meritum. - 2021, nr 1, s. 16-22
Szkolny system oceniania zachowania uczniów / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny . - 2020 nr 2/3 , s. 6-1
Wybrane czynniki warunkujące kompetencje szkolne z perspektywy współczesnych neuronauk i nauk pedagogicznych / Miłosz Gołyszny // Kwartalnik Pedagogiczny . - 2019, nr 2, str. 122-149
Zwykła rozmowa, niezwykłe efekty. Jak wzmacniać w szkole dobre relacje? / Małgorzata Pruś // Monitor Dyrektora Szkoły. - 2022, nr 7, s. 53-58
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 19 sierpnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych https://eli.gov.pl/eli/DU/2022/1780/ogl