AAC Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się
Literatura dostępna w Bibliotece Pedagogicznej CEN w Białymstoku:
AAC dla każdego: poradnik dla rodziców i terapeutów / Nosko-Goszczycka Magdalena. - Gdańsk: Harmonia Universalis, 2019 (BW 177433)
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 (BW 158670)
Antoś na zielonej łące: czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Łojewska Aleksandra, Sadowska Katarzyna. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2018 (BW 176481)
Autyzm i AAC: alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / Kraków: Impuls, 2015 (BW 172700)
Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych: diagnoza - edukacja - terapia / red. nauk. Barbara Winczura. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 (BW 170593)
Miś i szal: czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Sadowska Katarzyna. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019 (BW 177015)
Motywuj do komunikacji!: 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem / Griffin Simone Sandler Dianne. - Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia - Harmonia Universalis, 2018 (BW 176517)
Mycie rąk: czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Sadowska Katarzyna. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019 (BW 177018)
Piłki: czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Sadowska Katarzyna, Łojewska Aleksandra. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2018 (BW 176634)
W deszczu i w słońcu: czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Łojewska Aleksandra. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2017 (BW 175184)
Wiem, czego chcę!: doświadczenia polskich terapeutów i użytkowników wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC): praca zbiorowa / pod red. Magdaleny Grycman i Aliny Smyczek. - Warszawa: Stowarzyszenie na rzecz Propagowania Wspomagających Sposobów Porozumiewania się "Mówić bez słów",2004 (BC 376 / 153268)
Artykuły z czasopism:
AAC Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się / Zając Dorota // Głos Pedagogiczny. - 2017 nr 5, s. 16 – 20
Alternatywne metody komunikacji - przegląd dostępnego oprogramowania komputerowego / Bieńkowska Katarzyna, Kacprzyńska Monika // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2021, nr 1, s. 17-27
Alternatywne sposoby komunikacji w pracy pedagoga / Kubala - Kulpińska Aleksandra // Życie Szkoły 2022, nr 2-3, s. 55-59
Autonomia w komunikacji: czym jest i jak ją budować? / Rutka Paulina, Włodarczyk Katarzyna // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 23, s. 43-48
Czytanie uczestniczące jako sposób rozwijania kompetencji komunikacyjnych użytkowników AAC / Włodarczyk Katarzyna // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2023, nr 30, s. 54-58
Kiedy rozmowa z użytkownikiem AAC się załamuje...o roli kształtowania kompetencji strategicznych / Włodarczyk Katarzyna // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2023, nr sierpień-wrzesień (32), s. 27-34
Komunikacja alternatywna w stymulacji ustno – twarzowej / Król Joanna // Forum Logopedy. - 2021, nr 3-4, s. 49-54
Komunikacja alternatywna i wspomagająca: po co o niej uczyć? / Karpińska Iwona // Życie Szkoły 2022, nr 6, s. 21-23
Komunikacja wielomodalna / Rutka Paulina // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4, s. 12-17
Metoda PODD: najważniejsze założenia / Włodarczyk Katarzyna // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2023, nr luty-marzec (29), s. 43-49
Model wdrażania AAC w placówkach edukacyjnych - na przykładzie Zespołu Niepublicznych Placówek Oświatowych PSONI KOŁO w Gdańsku / Kwiatkowska Aleksandra // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 2, s. 25-31
Mówię też PECS'em! - wspomagająca i alternatywna metoda komunikacji dzieci z ASD / Leśniak, Joanna // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2021, nr 3, s. 33-41
Wykorzystanie AAC we wspomaganiu komunikacji osób ze spektrum autyzmu / Rutka Paulina // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 3, s. 22-27