Edukacja muzyczna  

Literatura dostępna w Bibliotece Pedagogicznej CEN w Białymstoku:

  1. Edukacja małego dziecka: praca zbiorowa. T. 7, Przemiany rodziny i jej funkcji / pod redakcją Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, ALeksandry Minczanowskiej. - Cieszyn: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego; Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015 ( BC 37.018 / 172477) 
  2. Ekspresja muzyczna w teorii i praktyce / Lidia Kataryńczuk-Mania// W: Kultura - sztuka - edukacja. T. 2. - Kraków 2016. - S. 20-27 (BW 174948) 
  3. Metody aktywizujące w szkolnej i pozaszkolnej edukacji muzycznej: poradnik dla nauczycieli i animatorów / Urszula Bissinger-Ćwierz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa: Difin, 2019 (BW 177733) 
  4. Nauka przez zabawę we wczesnej edukacji muzycznej / Rafał Majzner// W: Wybrane problemy dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym. - Warszawa 2014. - S. 313-324 (BW 171559) 
  5. Podstawy muzykoterapii / pod red. Krzysztofa Stachyry. - Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012 (BW 169462) 
  6. Strategia rozwoju audiacji w muzycznej edukacji / Ewa Anna Zwolińska. - Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego 2013 (BW 170260) 

Artykuły z czasopism:

  1. Dlaczego warto zadbać o właściwą edukację muzyczną w szkole? / Natalia Kłysz-Sokalska// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2022, nr 2, s. 40-45 
  2. Dziecko w świecie dźwięków – wychowawcze aspekty metody rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a / Katarzyna Forecka-Waśko (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 3, s. 35-45 
  3. E-edukacja muzyczna / Natalia Kłysz-Sokalska// Życie Szkoły. - 2021, nr 7, s. 47-51 
  4. Edukacja przez sztukę - scenariusz zajęć muzycznych z dziećmi sześcioletnimi i siedmioletnimi / Sylwia Marona// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 1, s. 96-100 
  5. Folklor w edukacji muzycznej dziecka / Natalia Kłysz-Sokalska// Życie Szkoły. - 2021, nr 1, s. 15-19 
  6. Fonogestyka i tataizacja we wczesnoszkolnej edukacji muzycznej / Natalia Kłysz-Sokalska// Życie Szkoły. - 2022, nr 4, s. 32-36 
  7. Metodyka wprowadzania piosenki do nauki na pamięć / Ewa Zielińska// Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 10, s. 20-23 
  8. Muzyka jako narzędzie edukacji międzykulturowej / Natalia Kłysz-Sokalska// Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 45-50 
  9. Nauczanie (do) twórczości w edukacji muzycznej / Natalia Kłysz-Sokalska// Życie Szkoły. - 2021, nr 8, s. 45-50 
  10. Opowieść ruchowa z muzyką / Natalia Kłysz-Sokalska// Życie Szkoły. - 2022, nr 6, s. 45-50 
  11. Otwieranie przestrzeni w szkole do aktywności kreatywnej opartej na muzyce / Krzysztof Stachyra, Anita Łucjan-Kowalska// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 2, s. 24-33 
  12. Percepcja muzyki w edukacji wczesnoszkolnej / Natalia Kłysz-Sokalska// Życie Szkoły. - 2021, nr 10, s. 46-50 
  13. Rola muzyki w (świadomym) wychowywaniu dziecka / Przemysław Kaca// Remedium. - 2020, nr 12, s. 18-19 
  14. Rozwijanie wyobraźni poprzez muzykę u dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetlicy szkolnej / Maria M. Karel// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2018/2019, nr 2, s. 53-67 
  15. Słowo, gest, muzyka: czyli o systemie edukacji muzycznej Carla Orffa / Natalia Kłysz-Sokalska// Życie Szkoły. - 2023, nr 1, s. 42-46 
  16. Wpływ muzyki na rozwój dzieci / Dorota Zając// Życie Szkoły. - 2022, nr 4, s. 26-31 
  17. Zabawy muzykoterapeutyczne / Monika Walas// Świetlica w Szkole. - 2019, nr 1, s.12-13 
  18. Znaczenie dźwięku w życiu dziecka: propozycje zabaw / Natalia Kłysz-Sokalska// Życie Szkoły. - 2023, nr 2-3, s. 56-61 

Opracowała : Emilia Chojnowska