Kompetencje przyszłości: obszary: porozmawiajmy o kompetencjach, wyzwania współczesnej edukacji, kompetencje cyfrowe, kompetencje społeczne nauczycieli / redakcja naukowa Stefan M. Kwiatkowski. - Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2020 (BW 178666)
Kreatywność w systemie edukacji / redakcja naukowa Jan Fazlagić. - Dodruk wydania 2019. - Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2020 (BW 178669)
Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Katarzyna Parys. - Wyd. 2. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 (BW 171009)
Przestrzenie i miejsca szkoły / Aleksander Nalaskowski. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2002 (BC 37.091 / 148911)
Przestrzeń edukacyjna: dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne / pod red. nauk. Mirosława Kowalskiego, Agnieszki Pawlak, Anity Famuły-Jurczak; Zespół Teorii Wychowania Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, Zakład Teorii Wychowania i Pedeutologii. Wydział Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego (BW 165332)
STEAM-owe przedszkole / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller. - Wydanie pierwsze. - Warszawa: Difin, 2021 (BW 179706)
Zafascynowani światem: efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. - Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018 (BW 177284)
Artykuły z czasopism:
BBC Micro:bit. Taki mały, a jakże potężny. Mikrokontrolery - technologia przyszłości / Zbigniew Karwasiński// Meritum. - 2023, nr 1, s. 82-90
Bezprzewodowe zajęcia STEAM z zestawem Curious Cars / Mariusz Rosiak// IT w Edukacji. - 2017, nr 5, s. 40-44
Chmury wyrazowe, awatary i gwiazdki 3D- czyli Laboratoria Przyszłości w realizacji projektu świątecznego / Emilia Ziółkowska// Meritum. - 2023, nr 1, s. 61-67
Czy roboty dają STEAM - PARĘ? / Jan A. Wierzbicki// Meritum. - 2018, nr 4, s. 15-17
Dotknąć kosmosu / Małgorzata Rygier-Jaworska, Barbara Pierzchała// Meritum. - 2018, nr 4, s. 65-75
Dzisiaj przyjaciółka zapytała mnie: Marlena, dlaczego ciągle mówisz - steamulujemy świat? / Marlena Plebańska// Meritum. - 2023, nr 1, s. 7-14
Film w STEAM / Anna Równy// Meritum. - 2022, nr 3, s. 76-83
Innowacyjne działania nauczycieli w budowaniu kluczowych kompetencji uczniów / Marlena Plebańska// Meritum. - 2019, nr 1, s. 10-23
Jak pracować zgodnie z modelem STEAM / Aleksandra Kubala-Kulpińska// Życie Szkoły 2023, nr 1, s. 30-35
Kreatywne wykorzystanie długopisów 3D / Zyta Czechowska// Biblioteka w Szkole 2022, nr 11, dodatek. Kompetentny Nauczyciel, nr 3, s .18-21
Krok w dobrą stronę / Maciej Kancerek// TIK w Edukacji. - 2022, nr 2, s. 10-11
Laboratoria Przyszłości - szansą także dla bibliotek szkolnych? / Agnieszka Halicka// Biblioteka w Szkole 2022, nr 11, dodatek. Kompetentny Nauczyciel, nr 3, s .3-9
Modelowanie i druk 3D w pracy nauczyciela / Bartłomiej Krowiak// Meritum. - 2022, nr 4, s. 79-85
Od metodyki science do praktyki STEAM w projekcie "BIRDnet" realizowanym za pomocą narzędzi eTwinning / Tomasz Ordza// Biologia w Szkole 2022, nr 2, s. 6-9
Polskie doświadczenia w zakresie organizacji i funkcjonowania przestrzeni kreatywnych w bibliotekach / Przemysław Murawski // Poradnik Bibliotekarza 2022, nr 11, s.5-10
Rozwijanie kompetencji STEAM poprzez edukację artystyczną /Anna Bakierzyńska // Meritum 2022, nr 3, s.90-91
STEAM - edukacja przyszłości / Marlena Plebańska// Meritum. - 2018, nr 4, s. 2-7
STEAM i budowanie relacji kluczem do sukcesu w zdalnej edukacji / Tomasz Ordza// Biologia w szkole 2020, nr 5, s.45-48
STEAM - owe Boże Narodzenie, czyli jak urozmaicić omawianie lektury "Opowieść wigilijna" / Ewa Kociszewska// Meritum. - 2023, nr 1, s. 50-53
STEAM – owe początki w bibliotece, czyli działania kreatywne pełne emocji /Florkiewicz-Borkowska Marta // Biblioteka w Szkole 2022, nr 11, dodatek. Kompetentny Nauczyciel, nr 3, s .16-17
STEAM - owe zajęcia w terenie / Iwona Olejniczak// Meritum. - 2023, nr 1, s. 46-49
STEAM - wyzwanie czy rozwiązanie? O projektach STEAM-owych w szkolnej rzeczywistości / Anna Krusiewicz// Meritum. - 2023, nr 1, s. 22-25
STEAM-owe lekcje / Katarzyna Trojańska// Meritum. - 2018, nr 4, s. 8-14
STEAM-owe lekcje przyszłości / Zbigniew Karwasiński// TIK w Edukacji. - 2022, nr 2, s. 12-15
STEAM vs STEM/ Marcin Paks// Głos Nauczycielski 2019, nr 11, s. 12
W teatrze lalek - propozycja zajęć STEAM-owych w oparciu o lekturę "Zemsta" Aleksandra Fredry / Anna Krusiewicz// Meritum. - 2022, nr 3, s. 65-68