Literatura dostępna w Bibliotece Pedagogicznej CEN w Białymstoku
Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Andeson ; [tł. z ang. Robert Waliś]. - Warszawa : "K.E. Liber", 2007. (BW 159641)
2. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekad Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015. (BW 177603)
3. Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii / pod red. Doroty Kohut ; Ośrodek Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczy w Ustroniu. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. (BW 170983)
4. Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich / Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. (BW 177622)
5. Integracja sensoryczna : odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli : formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców / Jane Koomar [et al.] - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. (BW 171531)
6. Integracja sensoryczna : odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli : formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców / Jane Koomar, Carol Kranowitz, Stacey Szklut, Lynn Balzer-Martin, Elizabeth Haber, Deanna Iris Sava ; przekład Katarzyna Bereda-Rosołek. - Wydanie II, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. (BW 178982)
7. Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków / Lindsey Biel ; tłumaczenie Joanna Gołąb. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. (BW 178983)
8. Integracja sensoryczna : teoria, diagnoza i terapia / Zbigniew Przyrowski. - Warszawa : Empis, 2019. (BW 177250)
9. Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. (BW 177525)
10. Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2018. (BW 177936)
11. Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Warszawa : Difin, 2017. (BW 175321)
12. Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. (BW 176834)
13. Integracja sensoryczna w dialogu : naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskiwaniu równowagi / Ulla Kiesling ; przekł. Emilia Skowrońska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. (BW 175514)
14. Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka : podstawy neurofizjologiczne / Maria Borkowska. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. (BW 176835)
15. Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej / Zbigniew Przyrowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Empis & Sensum Mobile, 2021. (BW 179103)
16. Zabawy sensoryczne na każdy dzień : propozycje aktywności i scenariusze zajęć wspierające integrację sensoryczną, Jesień / Agnieszka Bugajska, Anna Wiktor-Stępień. - Kraków : CEBP 24.12 Sp. z o.o., 2021. (BW 179313)
17. Zabawy sensoryczne na każdy dzień : propozycje aktywności i scenariusze zajęć wspierające integrację sensoryczną, Zima / Agnieszka Bugajska, Anna Wiktor-Stępień. - Kraków : CEBP 24.12 Sp. z o.o., 2021. (BW 179312)
Artykuły z czasopism:
Dzieci z zaburzeniami SI w przedszkolu - co każdy nauczyciel wiedzieć powinien / Marta Baj-Lieder// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 10, s. 12-15
2. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w grupie przedszkolnej / Marta Baj-Lieder// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 6, s. 37-40
3. Integracja sensoryczna / Marlena Redyk// Bliżej Przedszkola . - 2009, nr 9, s. 40-41
4. Integracja sensoryczna w praktyce logopedycznej / Anna Brych// Forum Logopedy. - 2019, nr 11-12, s. 22-25
5. Jak działać polisensorycznie, aby odpowiednio stymulować rozwój dziecka z wadą słuchu? / Kamila Miszczyk// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 2, s. 18-24
6. Jak wspierać rozwój mowy dziecka z NI z wykorzystaniem integracji sensorycznej? / Małgorzata Kujawińska// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 2, s. 12-17
7. Jak wspomagać rozwój percepcyjno-motoryczny dzieci z symptomami zaburzenia uczenia się? / Adriana Kloskowska// Życie Szkoły. - 2021, nr 5, s. 40-44
8. Jakie strategie pracy mogą być pomocne podczas terapii integracji sensorycznej u dziecka z ASD? / Magdalena Charbicka// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 2, s. 50-56
9. Język jako system poznawczy w kontekście zjawiska dwujęzyczności u dzieci / Katarzyna Nowak// Remedium. - 2019, nr 4, s. 9-11
10. Mózg zintegrowany, czyli jak uczyć się przez zmysły / Adriana Kloskowska// Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 27-34
11. Ocena i wspomaganie funkcji wzrokowych w pracy terapeuty SI - praktyczny przewodnik / Wioleta Karbiak// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 2, s. 32-37
12. Psychologiczne i emocjonalne skutki zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci / Agnieszka Wentrych// Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 1, s. 28-31
13. Scenariusz zajęć integracji sensorycznej dla uczniów klasy IV / Małgorzata Karolewska// Wychowawca. - 2022, nr 3, s. 31
14. Stymulacja sensoryczna w codziennej aktywności, zabawie i terapii - czyli jak wspomagać rozwój małego dziecka z zaburzeniami rozwojowymi / Dorota Podgórska-Jachnik// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 2, s. 6-11
15. Terapia rozwoju i regulacji procesów integracji sensorycznych : studium przypadku dziecka z zespołem Downa / Dorota Markowska// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 1, s. 13-22
16. Terapia Snoezelen i integracja sensoryczna w pracy z uczniem z niepelnosprawnością intelektualną / Iwona Hałas [i in.]// Uczmy. - 2016, nr 5, s. 22-24
17. Zabawy wspomagające rozwój integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder// Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 4/5, s. 55-57
18. Zabawy z piłkami jako sposób na wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder// Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 3, s. 11-13
19. Zaburzenia integracji sensorycznej bez tajemnic / Marta Baj-Lieder// Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 2, s. 6-11