Literatura dostępna w zbiorach Biblioteki Pedagogicznej:
Wydawnictwa zwarte:
Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze / Bronisław Urban. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015 (BW 177435)
Anty-bullyingowa książka dla dziewczyn: praktyczne sposoby radzenia sobie z dręczeniem rówieśniczym i budowania pewności siebie / Jessica Woody. - Gdańsk; Warszawa: Dobra Literatura, 2023 (BW 180625)
Niechciany, pomijany, samotny - wykluczenie rówieśnicze jako obszar pedagogicznej nieuwagi i niewrażliwości / Pyrzyk-Kuta Aleksandra, W: Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia wykluczeniem społecznym, edukacyjnym, kulturowym - wyzwania, powinności pedagogiki, zadania. - Toruń 2017. - S. 91-102 (BW 175605)
Odrzucenie rówieśnicze: profilaktyka i terapia / Maria Deptuła. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013 (BW 170082)
Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej / Kinga Musialska. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011 (BW 167402)
Pomaganie dzieciom nielubianym przez rówieśników z powodu zachowań antyspołecznych: program zajęć w małej grupie uczniów klas IV-V / Marta Herzberg. - Warszawa: Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia, 2012 (BW 169269)
Społeczno-edukacyjne wymiary wykluczenia i dyskryminacji: w poszukiwaniu rozwiązań i dobrych praktyk / pod red. Eleonory Sapii-Drewniak i Marzanny Pogorzelskiej. - Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015 (BW 172974)
Z nim się nie bawię!: o odrzuceniu i wykluczaniu z grupy / Heike Baum; przekł. [z niem.] Agnieszka Kalińska. - Kielce: "Jedność", 2005 (BW 158359)
Artykuły:
Dzieci nieakceptowane w klasie szkolnej / Hercyk Małgorzata // Remedium. - 2022, nr 2, s. 8-10
Dziecko odrzucone przez grupę / Pomianowska Agnieszka // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 3, s. 40-42
Inny nie znaczy gorszy: przeciwdziałanie dyskryminacji w szkole / Rola Beata // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 6, s. 25-36
Jak ponownie włączyć osobę wykluczoną do grupy? / Perkowska Monika // Głos Pedagogiczny 2022, nr 11, s. 32-34
Jak rozmawiać o wykluczeniu? / Gudro-Homicka Maria // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 1, s. 16-18
Kiedy "inny" znaczy "gorszy" / Goetz Magdalena // Głos Pedagogiczny. - 2017 nr 6, s. 54-57
Kiedy izolacja zmienia się w osamotnienie?: wskazówki do rozpoznania uczniów wykluczonych ze społeczności szkolnej na podstawie case studies / Krawczyk Anna // Głos Pedagogiczny 2022, nr 02-03, s. 65-68
Odrzucony rówieśnik - jak przeciwdziałać i jak reagować? / Kubala - Kulpińska Aleksandra // Głos Pedagogiczny. - 2019 nr 10, s. 30-33
Pajacyk Pepe bajka psychoterapeutyczna dla dzieci odtrąconych przez grupę rówieśników / Borowiecka Agnieszka // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 6, s. 54 – 55
Pajacyk Pepe zabawy i zadania do bajki terapeutycznej // Gabriela Gąsienica // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 6, s. 54
Praca z grupą, w której pojawia się zjawisko przemocy rówieśniczej: scenariusz zajęć z pedagogiem/ psychologiem szkolnym/ wychowawcą / Perkowska Monika // Głos Pedagogiczny 2022, nr 11, s.38-39
Trudne zachowania uczniów: dokuczanie i szykanowanie rówieśników / Oleksa Karolina // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 6, s. 41-43
Uczeń wykluczony przez hejt w mediach społecznościowych / Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna // Głos Pedagogiczny. - 2019/2020 nr 12/1, s. 15-19
Wzorzec wrażliwości na odrzucenie, czyli jak uruchamiane są zachowania obronne i autosabotażowe / Wilczyńska Agnieszka // Charaktery 2024, nr 3-4, s. 30-34