(Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym / Renata Michalak, Teresa Parczewska; [recenzent prof. dr hab. Ewa Filipiak]. - Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019 (BW 177615)
"Outdoor education" jako specyficzna cecha programu edukacji w Norwegii / Anna Mańkowska// W: Społeczeństwo i edukacja: teorie a implikacje praktyczne / red. nauk. Andrzej Ćwikliński, Mariusz Przybyła. - Poznań 2015. - S. 135-144 (BW 174367)
Pedagogika przeżyć / Werner Michl ; przekł. Dariusz Kozieł. - Kraków: WAM, 2011 (BW 167355)
W dziką stronę: rozmowy o edukacji w przyrodzie / [red. Agnieszka Gaszyńska, Gosia Świderek]. - Łódź: Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła", 2016 (BW 174140)
Artykuły z wydawnictw ciągłych:
Cztery pory roku w życiu przedszkolaka - przykładowy scenariusz projektu / Beata Morkisz// Wychowanie w Przedszkolu 2022, nr 4, s. 13-15
Edukacja outdoor w Norwegii - od szoku do fascynacji / Ewa Skwarka// Wczesna Edukacja. - 2018, nr 3, s. 30-33
Edukacja przygodowa z perspektywy krajów o bogatej tradycji outdoor & adventure education / Agnieszka Koszałka -Silska// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2019, nr 4, s. 170-182
Elementy pedagogiki outdoorowej w nauczaniu fizyki / Kazimierz Mikulski// Fizyka w Szkole z Astronomią. - 2022, nr 2, s. 39-43
Jak przygotować zajęcia terenowe? - od założeń norweskich do polskiej praktyki szkolnej / Anna Witkowska-Tomaszewska// Nauczanie Początkowe. - R. 40, nr 4 (2016/2017), s. 56-63
Kąpiele leśne, czyli jak zafascynować dzieci naturą: propozycje zabaw / Iwona Karpińska// Życie Szkoły. - 2021, nr 5, s. 45-50
(Nie)wykorzystany potencjał outdoor education : wybrane aspekty badań / Teresa Parczewska// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 5, s. 50-58
"Outdoor education" jako innowacyjne podejście w edukacji przyrodniczo-ekologicznej / Aleksandra Suska, Milena Stolarczyk// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 22-29
Outdoorowe formy oddziaływania w terapii dzieci z ASD / Małgorzata Gosztyła// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4, s. 48-52
Outdoor Learning, czyli nauka w plenerze / Sylwia Ernstzen// Życie Szkoły. - R. 67, nr 3 (2012), s. 30-31
Pedagogika przygody - jak zorganizować naukę w terenie / Aleksandra Kubala-Kulpińka// Biologia w Szkole. - 2019, nr 6, s. 34-38
Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, czyli propozycje edukacji środowiskowej poza murami szkoły / Joanna Lipka, Bogdan Majewski// Meritum. - 2018, nr 2, s. 46-49
Przyroda jako wartość dla przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji / Ligia Tuszyńska, Magdalena Kołodziejska// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. - R. 57, nr 4 (2017), s. 43-53.
Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II z wykorzystaniem podejścia "outdoor education" / Miroława Parlak, Milena Stolarczyk// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 70-76
Spring time - outdoor time! / Monika Niedźwiecka// Wychowanie w Przedszkolu. - 2019, nr 3, s. 56-59
Summer outdoor games and ideas : czyli zajęcia językowe w plenerze / Katarzyna Niemiec// Bliżej Przedszkola 2022, nr 5, s. 36-39
Szkolenia outdoor a edukacja przez przygodę / Jacek Woźniak// Kwartalnik Pedagogiczny. - R. 61, nr 2 (2016), s. 160-175
Szkolny rezerwat przyrody / Hanna Będkowska// Przyroda Polska. - 2020, nr 4, dod. Biuletyn EKO - edukacyjny nr 4, s. 2-3
Wykorzystanie koncepcji "outdoor education" we współczesnej szkole (na podstawie doświadczeń zdobytych podczas pobytu w Hiszpanii i Danii) / Aleksandra Suska, Milena Stolarczyk// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 45-55
"Za progiem": wartości edukacyjne uczenia się dzieci w plenerze / Jolanta Andrzejewska// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 2, s. 42-53
Zajęcia poza salą lekcyjną integralną częścią procesu edukacyjnego w klasach początkowych: walory i ograniczenia / Katarzyna Pluta// Nauczanie Początkowe. - 2015/2016, nr 4, s. 69-79
Zajęcia w lesie - realizowane przez nauczyciela / Łukasz Tyburski// Biologia w Szkole. - 2016, nr 5, s. 46-49
Zamień długopis na lupę - doświadczanie, eksperymentowanie, obserwowanie, czyli jak wprowadzić dziecko w świat przyrody / Aleksandra Kubala-Kulpińska// Biologia w Szkole. - 2019, nr 2, s. 35-40