Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia wykluczeniem społecznym, edukacyjnym, kulturowym - wyzwania, powinności pedagogiki, zadania / redakcja naukowa Alina Szczurek-Boruta, Katarzyna Jas. - Cieszyn: Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek; [Białystok]: Stowarzyszenie Wspierania Edukacji Międzykulturowej, 2017 (BW 175605)
Do czego małemu dziecku potrzebni są rówieśnicy? o rolach, jakie odgrywa dziecko w relacjach z rówieśnikami / Kinga Kuszak // W: Dziecko do lat trzech w systemie opieki i edukacji. - Poznań 2016. - S. 95-113 (BW 175508)
Dziecko w rodzinie i w środowisku rówieśniczym: wybrane zagadnienia i źródła z pedagogik społecznej / pod red. Jadwigi Izdebskiej. - Białystok: "Trans Humana", 2003 (BW 158253)
Dziecko w środowisku rówieśników / Halina Sowińska// W: Aktywna edukacja w przedszkolu i szkole. - Poznań 2010. - s. 81-90 (BC 373.2 / 167120)
Ja, moi koledzy a grupa rówieśnicza - budowanie relacji w grupie [Film] 2 / reż. i zdj. Marcin Wołkowicz [et al.]. - Piaseczno: Multieducatio, [2019] (ZS Psychol/CD 3656)
Jesteś prawdziwym przyjacielem, Pinku! : książka o relacjach z rówieśnikami: dla dzieci i dla rodziców trochę też / Urszula Młodnicka; [ilustracje:] Agnieszka Waligóra. - Gliwice: Sensus, copyright 2022 (BW 178986)
Nauczyciel - organizator środowiska edukacyjnego do uczenia się dziecka w interakcjach z rówieśnikiem / Jolanta Andrzejewska// W: W trosce o rozwój i wczesną edukację dziecka. - Lublin 2015. - S. 181-194 (BC 373.2 / 175119)
Nietolerancja w grupie rówieśniczej z perspektywy uczniów / W: Młodzież - dorośli: zjawiska społeczne: wybrane problemy / red. nauk. Teresa Sołtysiak, Ewa Kubiak-Szymborska. - Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2010 (BW 165253)
Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej / Kinga Musialska. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011 (BW 167402)
Prawidłowe relacje w grupie rówieśniczej / Alina Żwirblińska // W: Obyś cudze dzieci... wychowywał. - Kielce 2003. - S. 121-140 (BW 173336)
Poczucie bezpieczeństwa dzieci z trudnościami komunikacyjnymi w rówieśniczej grupie przedszkolnej / Agnieszka Jędrzejowska// W: Współczesna edukacja. - Kraków 2016. - S. 261-270 (BW 175083)
Psychologia rozwoju młodzieży w kontekście biegu ludzkiego życia / Maria Czerwińska-Jasiewicz. - Warszawa: Difin, 2015 (BW 174976)
Rola rówieśników w rozwoju młodzieży gimnazjalnej / Magdalena Gadamska, Krzysztof Jamroży, Iwona Karnas// W: W trosce o potrzeby dziecka. - Rzeszów 2017. - S. 204-216 (BW 176114)
Sukces wychowania: jak budować dobre relacje w grupie: poradnik dla nauczycieli, trenerów i pedagogów / Mariusz Rzeszotek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa: Difin, 2018 (BW 176591)
Strategie i programy pomocy dzieciom odrzucanym przez grupę rówieśniczą / Jolanta Pułka// W: Wybrane problemy profilaktyki i resocjalizacji / red. nauk. Sylwester Bębas. - Radom 2011. - S. 239-257 (BC 34 / 167371)
Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz, Małgorzata Łobacz. - Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2013 (BW 170441)
Wzrost znaczenia grupy rówieśniczej / W: Psychologia dorastania: zmiany rozwojowe w dobie globalizacji / Anna Oleszkowicz, Alicja Senejko. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013 (BW 170541)
Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych / Bronisław Urban. - Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2005 (BW 164507)
"Zagrożenie niedostosowaniem społecznym" w odniesieniu do problemów i potrzeb emocjonalnych młodzieży w rodzinie, w grupie rówieśniczej, w szkole / Kazimierz Pierzchała// W trosce o współczesną rodzinę. - Białystok 2013. - S. 237-252 (BW 170582)
Artykuły z wydawnictw ciągłych:
Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik// Remedium. - 2017, nr 7/8, s. 30-31
Gdy zdanie rodziców przestaje się liczyć ... / Anna Kałuba-Korczak// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 2, s. 58-59
Inny nie znaczy gorszy: przeciwdziałanie dyskryminacji w szkole / Beata Rola// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 6, s. 25-36
Kiedy "inny" znaczy "gorszy" / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. - 2017 nr 6, s. 54-57
Misja szkoły jako element społeczno-ekologicznego modelu rozwijania poczucia przynależności szkolnej uczniów / Urszula Dernowska (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie) // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2021, nr 4, s. 41-56
Moc pomocy rówieśniczej / Lidia Golba// Psychologia w Szkole. - 2015, nr 4, s. 12 – 17
Nieme wołanie: ofiary przemocy rówieśniczej / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 4, s. 48-50
Odrzucony rówieśnik - jak przeciwdziałać i jak reagować? / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. - 2019 nr 10, s. 30-33
Pajacyk Pepe bajka psychoterapeutyczna dla dzieci odtrąconych przez grupę rówieśników / Agnieszka Borowiecka // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 6, s. 54 - 55
Pożytek płynący z konfliktów rówieśniczych / Anna Jankowska // Bliżej Przedszkola. - 2019, nr 5, s. 4-7
Trudne zachowania uczniów. Dezintegracja klasy / Karolina Oleksa.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 11, s. 38-42
Tutoring rówieśniczy - stara metoda na nowo odkrywana / Karolina Appelt, Joanna Matejczuk// Psychologia w Szkole. - 2014, nr 1, s. 21-30
Zapobieganie i ograniczanie przemocy rówieśniczej w szkole: sprawiedliwość naprawcza jako element kreowania kultury współpracy i budowania kapitału społecznego / Aleksandra Tłuściak-Deliowska (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie) // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017, nr 8, s. 35-43
Zgrana klasa. Udział pedagagoga szkolnego w budowaniu relacji między uczniami / Małgorzata Łoskot// Głos Pedagogiczny. - 2021, nr 2-3, s. 11-15
Znaczenie mediacji rówieśniczych w funkcjonowaniu społecznym dzieci ze spektrum autyzmu / Ewelina Młynarczyk-Karabin// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 9, s. 41-50