Metody wspomagające pracę z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy- -ORM
Wykaz literatury dostępnej w Bibliotece Pedagogicznej CEN w Białymstoku.
Książki:
Badanie wymowy dziecka : kwestionariusz obrazkowo-wyrazowy dla dzieci 5-letnich i starszych / Hanna Duda ; [Ilustracje: Jakub Kozak]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018 (BW 176027)
Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka : materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015 ( BW 172148)
Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka : zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015 (BW 172149)
Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka. [Cz.2]. Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Wyd. 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018 (BW 176511)
Metoda Dobrego Startu : od głoski do słowa : program wspomagania rozwoju mowy małych dzieci oraz dzieci z opóźnionym rozwojem językowym i wadą słuchu / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Szewczyk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015 (ZS DT/ DT 841)
Metoda Dobrego Startu : od słowa do zdania od zdania do tekstu : wspomaganie rozwoju dzieci, zwłaszcza z opóźnionym rozwojem mowy i wadą słuchu / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Szewczyk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011 (BW 169511)
Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wyd. 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013 (BW 170118)
Metody wywoływania głosek / Jagoda Cieszyńska. - Kraków: Omega Stage Systems Jędrzej Cieszyński, cop. 2012 (BW 171983)
Odszukaj i nazwij : zabawy utrwalające wymowę głosek r, l, li, k, ki, g, gi : rozwijanie percepcji wzrokowej i koordynacji ruchowo-wzrokowej / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016 (BW 173851)
Odszukaj i nazwij : zabawy utrwalające wymowę głosek szeregu ciszącego, syczącego i szumiącego : rozwijanie percepcji wzrokowej i koordynacji ruchowo-wzrokowej / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016 (BW 173852)
Opowiedz o... : terapia zaburzeń mowy u dzieci z afazją, dysfazją dziecięcą lub opóźnionym rozwojem mowy / Anna Tońska-Szyfelbein. - Gdańsk : "Harmonia", 2007 (BW 159886)
Owocna edukacja : zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój mowy i emocji / Wiesława Żaba-Żabińska. - Kielce : MAC Edukacja - Grupa Edukacyjna, cop. 2011 (BW 169522)
Posłuchaj, pokaż, odpowiedz : zestaw ćwiczeń usprawniających koncentrację słuchową oraz rozumienie słyszanego tekstu dla osób z afazją, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami języka. cz. 1 / Anna Tońska Szyfelbein ; [red.Ewa Staszkiewicz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, cop. 2013 (BW 175175)
Posłuchaj, pokaż, odpowiedz : zestaw ćwiczeń usprawniających koncentrację słuchową oraz rozumienie słyszanego tekstu dla osób z afazją, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami języka. Cz. 2 / Anna Tońska-Szyfelbein ; [red.Ewa Staszkiewicz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014 (BW 175176)
Smaczne zabawy buzi i języka : ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla dzieci / Elżbieta Borsuk-Sorota, Aleksandra Kruszewska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014 (BW 171437)
Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej / Agnieszka Lasota. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010 (BW 167181)
Test do badania rozumienia mowy u dzieci i dorosłych : nowe spojrzenie na zegar mózgowy / Elżbieta Szeląg, Aneta Szymaszek. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014 (BW 170923)
Wspomaganie płynności mowy dziecka : profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnoszkolnego : program logopedyczny / Dorota Kamińska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 (BW 158002)
Wspomaganie rozwoju mowy i przygotowanie do nauki czytania i pisania / red. prow. Krystyna Zielińska, Beata Krysiak ; zespół aut. Alicja Gołoś [et al.] ; il. Lidia Nowak-Chomicz [et al.]. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2014 (BW 170851)
Wyrównywanie szans edukacyjnych : badanie, diagnoza i ocena rozwoju mowy i wymowy dzieci w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem książek i pomocy z serii Logopeda radzi / Antoni Balejko. - Białystok : Wydawnictwo "Logopeda radzi", 2010 (BW 168220)
Wysuń język jak najdalej i nie przejmuj się tym wcale : logopedyczne ćwiczenia buzi i języka / [oprac. Dorota Zielińska ; autorzy rymowanek Elżbieta i Witold Szwajkowscy]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012 (BW 169593)
Artykuły z czasopism:
Chętnie komunikuję się z rówieśnikami i z dorosłymi : wspomaganie rozwoju mowy / Beata Bielska// Bliżej Przedszkola . - 2011, nr 10, s. 28-33
Czy perfekcja jest jedyną miarą skuteczności terapii ORM? / Anna Skoczek// Forum Logopedy. - 2020, nr 9-10, s. 58-63
Jak wspomagać przyswajanie pierwszych 50 słów przez dzieci z ORM? / Agnieszka Banaszkiewicz// Forum Logopedy. - 2020, nr 9-10, s. 11-16
Kroki postępowania w pracy z dzieckiem z opóźnieniami rozwoju mowy / Iwona Michalak-Widera, Łucja Skrzypiec// Forum Logopedy. - 2020, nr 9-10, s. 28-33
Scenariusz zajęć indywidualnych dla dziecka 3-letniego z ORM / Aleksandra Skoczek-Nowak// Forum Logopedy. - 2020, nr 9-10, s. 36-37
Scenariusz zajęć dla dziecka w wieku od ok.1.5 roku z ORM / Agnieszka Banaszkiewicz// Forum Logopedy. - 2020, nr 9-10, s. 38-39
Scenariusz zajęć indywidualnych dla dziecka 3-letniego z ORM / Aleksandra Skoczek-Nowak// Forum Logopedy. - 2020, nr 9-10, s. 34-35
Scenariusz zajęć indywidualnych dla dziecka z ORM lub dyslalią / Agnieszka Pokrzywnicka-Holli// Forum Logopedy. - 2021, nr 9-10, s. 30-32
Terapia opóźnionego rozwoju mowy w koncepcji programu Learning Language and Loving It / Aleksandra Majdzik// Forum Logopedy. - 2020, nr 9-10, s. 52-57
Wspomaganie rozwoju mowy dziecka. Propozycje ćwiczeń / Agata Gładowicz-Bojarska.// Bliżej Przedszkola . - 2017, nr 5, s. 24-29
Zabawy i ćwiczenia wspomagające prawidłowy rozwój mowy / Jadwiga Matyszkiewicz// Świetlica w Szkole. - 2008, nr 2, s. 9-10