Autyzm – materiały dydaktyczne do wykorzystania w pracy z dzieckiem z ASD

Literatura dostępna w Bibliotece Pedagogicznej CEN w Białymstoku

  1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; [przekład Karol Jaroszewski]. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Wydawnictwo Harmonia, 2018. BW (176816 )
  2. Autyzm a czytanie ze zrozumieniem : gotowe scenariusze lekcji : dla przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych / Joseph Porter ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2016.( BW 175135)
  3. Autyzm w centrum uwagi : podręcznik z ćwiczeniami dla profesjonalistów / Tom McKernan i John Mortlock ; [tł. Elżbieta Krasodomska]. - Kraków : Fundacja Wspólnota Nadziei, 2004.( BW 171241)
  4. Autyzm... co to dla mnie znaczy? : podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu / Catherine Faherty ; tłumaczenie Joanna Bilmin. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2016.( BW 177616)
  5. Baw się i rośnij! : ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne / Tali Field Berman, Abby Rappaport ; przekład: Katarzyna Masłowska. - Wydanie I. - [Gdańsk] : Harmonia Universalis, [copyright 2019].( BW 177442)
  6. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przekł. Emilia Bochenek. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013.( BW 169890)
  7. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych : trening komunikacji, zabawy i emocji dla dzieci z autyzmem / Jed Baker ; przekł. Zuzanna Kalicka-Karpowicz. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia-Universalis, 2016.( BW 175098)
  8. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych. 2, Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmem / Jed Baker ; przekład Aga Zano. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018.( BW 176566)
  9. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik. Cz. 1 / [oprac. Marzena Bednarz [et al.] ; red. Renata Malek]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014.( BW 171712)
  10. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : karty pracy / [red. Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; oprac. Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014.( BW 171711)
  11. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : podręcznik. Cz. 2 / [oprac. Marzena Bednarz [et al.] ; red. Renata Malek]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014.( BW 171713)
  12. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : zadania domowe / [red. Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; oprac. Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014.( BW 171752)
  13. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : program edukacyjny / [oprac. Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015.( BW 173081)
  14. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : karty pracy / [oprac. Marzena Bednarz et al.]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015.( BW 173080)
  15. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : piosenki i zabawy / [oprac. Marzena Bednarz et al.]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015.( ZS DT / DT 851)
  16. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 2 / [red. Magdalena Hinz ; oprac. Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015.( ZS DT/ DT863)
  17. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : zadania domowe / [oprac. Marzena Bednarz et al.]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015.( BW 173251)
  18. Ja i mój świat 3 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap zdania : piosenki i zabawy / [oprac. Marzena Bednarz et al.]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016.( ZS DT/DT 876)
  19. Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu : praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców / Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin ; [tł. Magdalena Karwala]. - Kraków : Wydawnictwo Jak, 2010.( BW 175003)
  20. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. nauk. Joanna Kossewska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009.( BW 169918)
  21. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 4 lat : [Dokument elektroniczny] : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.( ZS Wyp./CD 3297)
  22. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.( BW 175161)
  23. Motywuj do komunikacji! : 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem / Simone Griffin, Dianne Sandler ; przekład: Ryszard Zajączkowski. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Harmonia Universalis, 2018.( BW 176517)
  24. Muzyka otwiera nam świat : program muzycznych zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmem / Maria Raszewska, Waldemar Kuleczka ; [red. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009.( BW 165751)
  25. Ogrodoterapia [Dokument dźwiękowy] : scenariusze zajęć i zabaw dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem / Maria Kuleczka-Raszewska. - Warszawa : Difin, 2019.( ZS Wyp. CD 3675)
  26. Pokaż mi mój mały świat : historyjki obrazkowe dla dzieci z autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy i niedosłyszeniem / Magdalena Maniecka. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016.( BW 173746)
  27. Wzrastajcie z nami, a nie obok nas : program pracy edukacyjno-terapeutycznej dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i dzieci z autyzmem / Maria Raszewska, Krystyna Szoć. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010.( BW 167716)
  28. Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012.( BW 169480)

Artykuły z czasopism:

  1. Autyzm : czy wszystko o nim wiemy? / Anna Waligórska, Michał Waligósrki// Psychologia w Szkole . - 2011, nr 3, s. 134-140
  2. Autyzm dziecięcy a sprawność werbalna (na tle typów zaburzeń komunikacji językowej) / Andrzej S. Dyszak// UczMy. - 2015, nr 4, s. 28-31
  3. Autyzm u dziecka - jak go rozpoznać / Anna Szczypczyk.// Bliżej Przedszkola . - 2015, nr 10, s. 20-21
  4. By nauka poszła w świat / Lidia Zawidniak// Psychologia w Szkole . - 2011, nr 2, s. 137-142
  5. Co widać w spektrum? / Joanna, Ławicka.// Głos Pedagogiczny . - 2018, nr 2, s. 16-19
  6. Czy dziecko ze spektrum autyzmu można nauczyć wszystkiego? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny . - 2018, nr 3, s. 10-14
  7. Czy ludzie w spektrum mają inne potrzeby? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny . - 2018, nr 11, s.10-16
  8. Dziecko z ZA w klasie - jak rozmawiać z rodzicami uczniów? / Katarzyna Kamińska-Holc.// Głos Pedagogiczny . - 2020 nr 2/3 , s. 29-33
  9. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu ogólnodostępnym / Anna Policht-Jaruga.// Bliżej Przedszkola . - 2017, nr 1, s. 6-9
  10. Dziecko z autyzmem w przedszkolu / Dorota Lewandowska// UczMy. - 2014, nr 2, s. 14-15
  11. Integracja włączająca - doświadczenia nauczycielki przedszkola / Barbara Liszkiewicz-Feluś// Bliżej Przedszkola . - 2014, nr 7/8, s. 18-19
  12. Jak przygotować dziecko autystyczne do nauki szkolnej / Katarzyna Patyk// Edukacja i Dialog . - 2010, nr 1-2, s. 72-76
  13. Mali odkrywcy bliżej emocji / Agnieszka Rynkiewicz// Charaktery . - 2014, nr 11, s. 70-73
  14. Normalnie, czyli jak? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny . - 2019 nr 1, s.15-19
  15. Osoba ze spektrum. Terapia czy wsparcie? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny . - 2018, nr 5, s. 10-16
  16. Prawa edukacyjne ucznia autystycznego / Małgorzata Łoskot// Głos Pedagogiczny . - 2014, nr 11, s. 49-52
  17. Program Zajęć Integracji Sensorycznej - autyzm / Katarzyna Komorowska// Język Polski w Szkole dla IV-VI. - 2018/2019, nr 2, s. 85-89
  18. Programy komputerowe jako pomoc w nauczaniu dziecka autystycznego- doświadczenia i propozycje/ Marian Skibiński// Meritum. - 2016, nr 4, s. 52-55
  19. Spektrum autyzmu czy człowieczeństwa? / [red].// Głos Pedagogiczny . - 2018, nr 2, s. 10-15
  20. Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej / Joanna Latosińska-Kulasek.// Głos Pedagogiczny . - 2019 nr 9, s. 6-7
  21. Uczeń ze szczyptą autyzmu / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny . - 2017 nr 1, s. 4-7
  22. Wybrane metody wsparcia dziecka z autyzmem w szkole / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.// Głos Pedagogiczny . - 2019 nr 10, s. 46-50
  23. Zaburzenia autystyczne u dziecka wyzwaniem w pracy nauczyciela / Agnieszka Mazur, Izabela Chojnowska-Ćwiąkała// Nauczanie Początkowe.- 2009/2010, nr 1, s. 62-68

Filmy:

  1. Mamo Tato pomóżcie : autyzm [Film] / scen. Anna Frąckowiak - Ostejko ; zdj. Maciej Wielowiejski. - Wersja polska. - Nagr. własne, 2004.( ZS Ped. spec./Nw 105 P)
  2. Za szklaną ścianą [Film] / real. Magadalena Lewandowska ; zdj. Waldemar Bala ; Wytwórnia Filmowa "Dydakta". - Warszawa : "Dydakta", 2006.( ZS Ped. spec./Nw 105 P)
  3. Życie animowane [Film] : o chłopcu takim jak my / reż. Roger Ross Williams ; zdj. Tom Bergman ; muz. Dylan Stark ; anim. Mac Guff. - Warszawa : Mayfly, 2017.( ZS Ped. spec./CD 3413)

Oprac. Ewa Harasimik