Wybór literatury dostępnej w Bibliotece Pedagogicznej CEN – artykuły z czasopism.
Dlaczego SAZ? : stosowana analiza zachowania w terapii osób ze spektrum autyzmu i nie tylko / Łukasz Prochwicz// Psychologia w Praktyce. - 2018, nr 6, s. 28-3
Dwujęzyczne nauczanie głuchych w Polsce / Małgorzata Czajkowska-Kisil// Szkoła Specjalna. - 2006, nr 4, s. 265-275
Dyskryminacyjny charakter egzaminów zawodowych młodzieży niesłyszącej / / Mariusz Sak//Szkoła Specjalna. - 2010, [nr] 3, s. 216-221
Geografia i język migowy : przekazywanie wiedzy przyrodniczej osobom z wadą słuchu / Anna Stasiak//Geografia w Szkole. - 2005, nr 1, s. 44-46
Głusi i język migowy - spór o język i kulturę / Agnieszka Figiel//Kultura i Społeczeństwo. - 2009, nr 1, s. [153]- 184
Język i kultura społeczności g/Głuchych / Monika Lach//Poradnik Bibliotekarza. - 2019, [nr] 2, s. 9-10
Język migowy bez tajemnic. Cz. 2 / Anna Kramarz, Magdalena Krych//Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. - 2015, nr 1, s. 12-14
Język migowy w bibliotece : 91 % bibliotekarzy nie zna ustawy o języku migowym / Urszula Kopeć-Zaborniak//Poradnik Bibliotekarza. - 2015, [nr] 9, s. 10-12
Język migowy w kształtowaniu zainteresowań żeglarskich młodzieży niesłyszącej / Leszek Musiał// Szkoła Specjalna. -2000, nr 4, s. 194-198
Język migowy w przedszkolu / Agnieszka Gubańska//Edukacja i Dialog. - 2006, nr 6, s. 65-67
Języki migowe a lingwistyka korpusowa / Sylwia Fabisiak//Język Polski. - 2010, z. 4/5, s. 346-35
Języki migowe do celów specjalistycznych / Małgorzata Janaszek//Języki Obce w Szkole (czasopismo elektroniczne). - 2013, nr 4, s. 9-11
Kilka uwag o notacji SignWirting, czyli tzw. piśmie migowym / Iwona Grzesiak//Poradnik Językowy. - 2006, z. 1, s. [57]-67
Kompetencje dzieci głuchych w posługiwaniu się językiem migowym - metody oceny i jej kliniczne znaczenie / Piotr Tomaszewski, Alicja Niedźwiecka, Marta Majewska//Edukacja. - 2018, nr 4, s. [136]-148
Miganie mowy / Halina Drachal//Głos Nauczycielski. - 2014, nr 14, s. 10
Miganie w bibliotece szkolnej / Katarzyna Chojnacka//Biblioteka - Centrum Informacji. - 2011, [nr] 2, s. 13-14
Nauczanie języka migowego osób słyszących / Bartosz Wilimborek//Języki Obce w Szkole (czasopismo elektroniczne). - 2015, nr 4, s. 115-118
Nauczanie Polskiego Języka Migowego na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego / Danuta Mikulska, Maciej Mrozik//Poradnik Językowy. - 2006, z. 9, s. [63]-71
Nazwy miast w polskim języku migowym / Alicja Podstolec//Poradnik Językowy. - 2010, z. 6, s. [80]-90
O niektórych elementach morfologii polskiego języka migowego [PJM] : zapożyczenia. Cz. 2 / Piotr Tomaszewski//Poradnik Językowy. - 2005, z. 3, s. [44]-62
O niektórych elementach morfologii Polskiego Języka Migowego [PJM]: złożenia. Cz. 1 / Piotr Tomaszewski//Poradnik Językowy. - 2005, z. 2, s. [59]-75
Po głuchoniemsku / Marek Świdziński//Charaktery. - 2003, nr 7, s. 42-43
Polski język migowy (PJM) - mity i fakty / Piotr Tomaszewski//Poradnik Językowy. - 2004, z. 6, s. [59]-72
Pomiędzy językami - tłumacz języka migowego w procesie kształcenia osób z uszkodzonym narządem słuchu na poziomie szkolnictwa wyższego / Ewelina Krzymowska//Szkoła Specjalna. - 2016, nr 3, s. 205-212
Porozumiewanie się z osobami niesłyszącymi / Bogdan Szczepankowski//Katecheta. -2000, nr 1, s. 51-56
Rehabilitacja językowa dzieci niesłyszących w Polsce / Marcin Białas//Szkoła Specjalna. - 2007, nr 1, s. 21-36
Sposoby notacji znaków polskiego języka migowego / Joanna Bartycha//Edukacja i Dialog. - 2004, nr 9, s. 52-55
Sygnały niemanualne a zdania pojedyncze w polskim języku migowym / Paweł Rosik//Poradnik Językowy. - 2007, z. 1, s. [33]-49
Sygnały niemanualne a zdania złożone w Polskim Języku Migowym : gramatyka twarzy / Paweł Rosik, Piotr Tomaszewski//Poradnik Językowy. - 2007, z. 2, s. [64]-80
System migany w nauczaniu głuchych słabosłyszących - możliwości i zastosowania i perspektywy rozwoju / Mariusz Sak//Szkoła Specjalna. - 2010, [nr] 2, s. 121-127
Słownik mimiczny dla głuchoniemych i osób z nimi stycznoć mających - próba analizy leksykalnej / Karolina Ruta, Marta Wrzesiniewska-Pietrzak// Język Polski. - 2014, z. 1, s. [15]-36
Tylko krzyczeć nie mogą / Filip Springer//Polityka. - 2010, nr 13, s. 108-113
Uczniowie niesłyszący lub słabosłyszący także mogą uczyć się programowania! / Grażyna Gregorczyk//Meritum. - 2016, nr 4, s. 49-51
Uczymy języka w przedszkolu i w szkole podstawowej, by pomóc małym uczniom w ich zmaganiach z wielkim światem / Małgorzata Tomczyk-Jadach//Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 1, s. 102-106
Wspomagające i alternatywne metody komunikacji osób niemówiących / Agnieszka
Janiec//Bliżej Przedszkola. - 2007, nr 6, s. 59-64
Założenia strategii dwujęzycznej w edukacji dzieci niesłyszących / Anna Hummel//Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2006, [nr] 3, s. [3]-19
Zmiany społeczne w polskiej surdopedagogice / Katarzyna Plutecka//Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 2, s. [3]-15