Praca w zeszycie przedmiotowym i inne zagadnienia związane z pracą ucznia
I. Rozwój grafomotoryki
Teoria
Grafomotoryka u dzieci w wieku 7-13 lat / Aneta Domagała, Urszula Mirecka. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010 (BW 166378)
Wspieranie rozwoju umiejętności w zakresie motoryki małej i dużej wzywaniem współczesności / Dominika Przybyszewska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2019/2020, nr 1, s. 104-117
Ćwiczenia
1001 szlaczków na różne tematy / Agata Maciągowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011 (BW 173818)
Ćwiczenia grafomotoryczne dla klas I-III : umiem to / Zuzanna Zbróg, Ewa Boksa. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2018 (BW 176031)
Ćwiczenia grafomotoryczne dla klas IV-VIII / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2018 (BW 175861)
Ćwiczenia w pisaniu dla klas 1-3. Cz. 1, Grafomotoryka i pisanie : praca zbiorowa / pod red. Steni Doroszuk ; [zespół aut.: Maria Alaba et al.]. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012 (BW 169551)
Grafomozaiki : twórcze zabawy grafomotoryczne doskonalące funkcje percepcyjno-motoryczne / Katarzyna Chrąściel, Elżbieta Muzyk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016 (BW 173604)
Nowe magiczne linie : ćwiczenia grafomotoryczne / Rościsław Andrzejczak. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015 (BW 173041) [dla dzieci i dorosłych]
Owoce, warzywa i szlaczki : ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą / Renata Anna Hływa. - Wyd. 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010 (BW 165904)
Pikselaki : ćwiczenia grafomotoryczne doskonalące funkcje percepcyjno-motoryczne / Katarzyna Chrąściel. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018 (BW 176314)
Terapia ręki od A do Z : ścieżki grafomotoryczne / Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019 (BW 177092)
Zwierzaki-kreślaki : ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą / Renata Anna Hływa. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016 (BW 173451)
II. Praca ucznia w zeszycie przedmiotowym
Dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole . - 2011, nr 4, s. 84-94
Dokumentacja pracy ucznia we współczesnej katechezie dzieci i młodzieży / Anna Zellma // Katecheta. - 2003, [nr] 12, s. 12-18 [ połączenie zeszytu ćwiczeń z zeszytem przedmiotowym]
Może segregator? / Zofia Dembska-Pierzchała // Gazeta Szkolna. - 2011, nr 27, s. 7.
Plastyczne metody motywujące / Agnieszka Konicka-Kula // Katecheta. - 2015, nr 9, s. 35-37
Trzeba wrócić do zabawy / Susan E. Davis // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 4, s. 111 - 113
Zeszyt przedmiotowy czy zeszyt ćwiczeń? / Joanna Zgiet // Gazeta Szkolna. - 2004, nr 31/32, s. 17
Zeszyt przedmiotowy w szkole średniej (artykuł dyskusyjny) / Ryszard Karuzo // Wieści Oświatowe : Suwalski Miesięcznik Edukacyjny. – 1997, nr 1, s. 14,16
Zeszyt ucznia - niezastąpiony środek dydaktyczny czy przeżytek w nauczaniu religii? / Anna Zellma // Katecheta. - 2009, [nr] 3, s. 3-9
III. Notatki – metody i techniki notowania
A ja nie pozwolę nudzić wam się w szkole. Zeszyt rzadki na notatki / napisała i zilustrowała Eliza Piotrowska. - Poznań : "Media Rodzina", 2007 (BW 159565)
Infografika - myślenie obrazami? / Robert Preus // UczMy. - 2013, nr 2, s. 39-42
Jak to napisać? / Marta Makowiecka, Mariusz Pawłowski. - Warszawa : Świat Książki - Bertelsmann Media, 2008 (BW 161353) [notatka s. 36-44]
Jak zanotujesz, tak zdasz / Ewa Iskierka-Kasperek // Charaktery. - 2010, nr 2, s. 86-89
Kto robi notatki... ten ma zeszyt w kratki / Joanna Wojdon // Wiadomości Historyczne. - 2006, nr 5, s. 6-17
Narysuj mi baranka [rysowanie lektur] / Katarzyna Szymańska // Meritum. - 2016, nr 2, s. 58-60
Notatki zamknięte w lapbooku / Małgorzata Kowalska-Tuszyńska // UczMy. - 2017, nr 2, s. 41-42
Rysuj wiedzę / Renata Kondrat // UczMy. - 2017, nr 3, s. 8-9
Ryślenie, barwoślady, lapbooki, czyli jak sprawić, żeby uczenie się było łatwiejsze / Aleksandra Kubala – Karpińska // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 2, s. 47 – 51
Tworzenie notatek wizualnych w wersji cyfrowej / Anna Szczepkowska // TIK w Edukacji. - 2018, nr 2, s. 16-18
Uczyć notowania / Aleksandra Wachowiak // Język Polski w Szkole dla IV-VI. - 2012/2013, nr 3, s. 29-40 [mapy myśli]
Zeszyt przedmiotowy w nauczaniu języka polskiego [o notatkach] / Ewa Nowak // Język Polski w Szkole : dla klas IV-VIII. - 1993/94, z. 6, s. 93-110,
Zgryzoty Gryzipiórka : ćwiczenia w redagowaniu wypowiedzi pisemnych dla klas 4 - 6 / Katarzyna Skurkiewicz. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2017 (BW 175261)
IV. Motywowanie do nauki i oceny szkolne
Aby chciało im się chcieć - motywacja wewnętrzna ucznia / Dorota Zając // Głos Pedagogiczny . - 2017 nr 12, s. 13-16
Debata nad oceną katechezy szkolnej z perspektywy dwóch dekad / Wojciech Lechów // Katecheta. - 2010 [nr] 2, s. 54-59
Jak rozwijać uczenie się i nauczanie? : strategie i techniki / Agnieszka Dąbrowska // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 2, s. 12-13
Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela : jak zmotywować ucznia do nauki / Lilianna Kupaj, Wiesława Krysa. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2015 (BW 172538, BW 172539, BC 091.2-057.16 / 172537)
Kontrola i ocena pracy uczniów na lekcji religii / Marian Śnieżyński // Katecheta. - 2013, nr 6, s. 13-19
Kryteria oceny z religii / Renata Gryniewicz // Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 33-34
Motywacja jako warunek efektywnego uczenia się dzieci / Joanna Malinowska // W : Uczenie się dzieci : myślenie i działanie / red. Joanna Malinowska, Teresa Neckar-Ilnicka. – Kraków 2015. – S. 167-180 (BW 174233)
Motywowanie uczniów do nauki / Jere Brophy. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012 (BW 168489)
Oceniać obiektywnie na religii! : nie tylko o błędach w ocenianiu / Aleksandra Bałoniak // Katecheta. - 2008, [nr] 9, s. 71-73
Ocenianie kształtujące w nauczaniu religii - od teorii do praktyki / Anna Zellma // Katecheta. - 2014, nr 2, s. 4-12
Ocenianie osiągnięć uczniów / Sylwia Płusa // Wychowanie na Co Dzień. - 2016, nr 1, s. 13-17
Ocenianie wspierające rozwój ucznia / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 10, s. 27-29
Pedagog szkolny w świetlicy, czyli słów kilka o tym, jak zachęcić dzieci do nauki / Monika Kulka // Świetlica w Szkole. - 2014, nr 6, s.3-5
Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli / Julian Piotr Sawiński. - Warszawa : Difin, 2014 (BW 171695, BW 171726, BC 091.3 / 171694)