Bibliografia w wyborze opracowana w oparciu o zbiory Biblioteki Pedagogicznej CEN w Białymstoku i IBUK Libra.
Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej / red. nauk. Ewa Solarczyk-Ambrozik.- Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2013. (BW 171214)
Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się / redakcja naukowa Ewa Solarczyk-Ambrozik.- Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, 2016. (BW 175057)
Edukacja i uczenie się : 16 największych mitów / Jeffrey D. Holmes ; przekład Ewa Czerniawska.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. (BW 176747)
Genialny umysł : jak myśleć i działać kreatywnie / Tim Hurson.- Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2010.(BW 165087)
Intelektualne i kreatywne aspekty zdolności do uczenia się / Renata Wiechnik.- Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1996. (BC 159.9 / 139452)
Jak nie tracić głowy w szkole : o zdolności do nauki i zaburzeniach uczenia się / Mel Levine.- Poznań : "Media Rodzina", 2004. (BW 153426)
Jak się uczyć ? : zaskakująca prawda o tym, kiedy, gdzie i dlaczego uczenie się jest w ogóle możliwe / Benedict Carey.- Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2015.(BW 172310)
Jak uczy się mózg / Sarah-Jayne Blakemore, Uta Frith.- Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2008. (BW 160936)
Klucz do uczenia się : technologia rozwoju dziecka / Galina Dolya.- Warszawa : "Nasza Księgarnia", 2007. (BC 159.9 / 161207)
Motywowanie uczniów do nauki / Jere Brophy.- Wyd .2.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. (BW 168489)
Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska.- Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013.(BW 170241, 170480, 172208)
Nowoczesne uczenie się : poradnik dla nauczyciela / Hanna Hamer.- Wyd 2(roszerzone).- Warszawa : Veda Agencja Wydawnicza, 2010. (BW BW 167401)
Psychologia uczenia się / Józef Pieter.- Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1961. (BW 22937, 22938,22939, 22940)
Psychologia dla nauczycieli : jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej / Gerd Mietzel ; przekł. Aleksandra Ubertowska.- Wyd. 2.- Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. (BW 169687)
Psychologia uczenia się i nauczania. T. 1 / Charles Galloway.- Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1988. (BW 127270, 127272, 127274, 127276, 127278)
Psychologia uczenia się i nauczania. T. 2.- Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1988.(BW 127271, 127273, 127275, 127277, 127279)
Psychologia uczenia się. T. 1 / Ziemowit Włodarski.- Wyd.2, Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1996. (BW BC 159.9 / 139038)
Psychologia : kluczowe koncepcje. 2, Motywacja i uczenie się / Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. BW 165662, 165663, 165664)
Sztuka uczenia się / Jörg Knoblauch.- Warszawa : "Vocatio", 1998. (BW 143025)
Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie : praca zbiorowa / pod red. nauk. Teresy Bauman.- Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005.(BC 37.091.3 / 155748)
Uważne uczenie się : zredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie / Craig Hassed i Richard Chambers.- Warszawa : Wydawnictwo Studio Blok, 2018. (BW 176595)
Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą / Pernille Ripp.- [Słupsk] : Wydawnictwo Dobra Literatura, cop. 2017.(BW BW 175455)
Widoczne uczenie się dla nauczycieli : jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się / John Hattie.- Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015. (BW 177281, BC 37.091.2-057.16 / 173813)
Artykuły:
Dlaczego myślenie wizualne działa? / Klaudia Tolman // UczMy. - 2017, nr 3, s. 6-7
Główka pracuje : jak dbać o lepszą uwagę / Małgorzata Łuba // Głos Pedagogiczny . - 2014, nr 9, s. 44-46
Jak dobrze wykorzystać ostatnie tygodnie roku szkolnego, kiedy uczniowie mają już wystawione oceny i motywacja do nauki wyraźnie spadła? / Dorota Zając // Głos Pedagogiczny . - 2017 nr 6, s. 46-48
Jak rozwijać uczenie się i nauczanie? : strategie i techniki / Agnieszka Dąbrowska // Wszystko dla Szkoły . - 2012, nr 2, s. 12-13
Jak skutecznie wzmacniać pożądane zachowania / Anna Oleszkowicz, Olga Bąk, Anna Cieślik // Psychologia w Szkole . - 2010, nr 3, s. 138-145
Ku pamięci, czyli jak usprawnić proces uczenia się i zapamiętywania / Katarzyna Droga // Głos Pedagogiczny . - 2011, nr 3, s. 28-31
Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem elektronicznych książeczek / Ewa Palka // Język Polski w Szkole-Gimnazjum. - 2017/2018, nr 3, s. 49-81
Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem narzędzia Padlet / Ewa Palka // Język Polski w Liceum. - 2016/2017, nr 4, s. 34-49
Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem platformy LearningApps.org (cz. 1) / Ewa Palka // Język Polski w Szkole-Gimnazjum. - 2016/2017, nr 3, s. 23-45
Ryślenie, barwoślady, lapbooki, czyli jak sprawić, żeby uczenie się było łatwiejsze / Aleksandra Kubala - Karpińska. // Głos Pedagogiczny . - 2017 nr 2, s. 47 - 51
Sztuka koncentracji / Ewa Iskierka-Kasperek // Charaktery . - 2010, nr 1, s. 80-82
Uczenie się uczenia / Krystyna Kusiak// W: Efektywność edukacji wczesnoszkolnej : wybrane aspekty / redakcja Teresa Parczewska.- Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.- s. 63-75 (BC 373.3-021.64 / 175060)
Zalecenia w kwestii uczenia / Maria Ledzińska, Ewa Czerniawska // Psychologia w Szkole . - 2012, nr 1, s. 77-82
Znaczenie zmysłowego postrzegania świata w procesie uczenia się / Hanna Krauze-Sikorska // W: Aktywna edukacja w przedszkolu i szkole. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I, 2010.- s. 99-114 (BC 373.2 / 167120)