Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET)
Literatura dostępna w Bibliotece Pedagogicznej CEN w Białymstoku
Książki:
Aktualne problemy pedagogiczne: konteksty i wyzwania / redakcja naukowa Daria Becker-Pestka, Elżbieta Kowalik. - Gdańsk: Wyższa Szkoła Bankowa; Warszawa: CeDeWu, 2016. (BW 174939)
Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2014 (BW 171526, 171659, 174657)
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów: realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych: I etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2018 (BW 176996)
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów: realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych: II etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska. - Wyd. 2 zmienione. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2018 (BW 176997)
Gotowi do startu: program edukacji i wychowania dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Ewa Korzeniewska. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2010. (BW 165742, 165601)
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczny: dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Renata Naprawa, Kornelia Maternicka, Alicja Tanajewska. - Gdańsk: "Harmonia", 2007 (BW 159344, 160034)
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (klasy IV-VI szkoły podstawowej) : przygotowane w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 13 styczna 2005 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym / Renata Naprawa, Kornelia Maternicka, Alicja Tanajewska. - Gdańsk: "Harmonia", 2007 (BW 160036, 160037)
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne: dla III etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (gimnazjum) / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. - Gdańsk: "Harmonia", 2008 (BW 161465, 165745)
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla IV etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: szkoła przysposabiająca do pracy / Renata Naparawa, Alicja Tanajewska. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2016 (BW 173606)
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny: zakres dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2013 (BC 376 / 170187)
Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: materiały dla nauczycieli / [Emilia Wojdyła et al.]; Ministerstwo Edukacji Narodowej. - Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010 (BW 166047, 168523)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu: przewodnik praktyczny / Diana Rowicka-Łagowska, Monika Jasińska. - Warszawa: Wydawnictwo Juka-91, 2011. (BW 168541)
Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: praca zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem w przedszkolach, szkołach i placówkach / [Katarzyna Leśniewska, Ewa Puchała, Lilianna Zaremba]. - Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2011. (BC 37.091.3 / 168375)
Artykuły z czasopism
20 pytań i odpowiedzi dotyczących kształcenia specjalnego w szkole / Marcin Majchrzak // Monitor Dyrektora Szkoły. - 2021, nr 9, s. 33-39
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny - aspekty prawne z komentarzem. Cz. 1 / Barbara Trochimiak // Szkoła Specjalna 2018, nr 5, s. 369-375
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny - aspekty prawne z komentarzem. Cz. 2 / Barbara Trochimiak // Szkoła Specjalna 2019, nr 2, s. 124-132
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny w pracy z uczniem niedostosowanym społecznie - wychowankiem młodzieżowego ośrodka wychowawczego: wybrane pytania i odpowiedzi / Justyna Siemionow (Uniwersytet Gdański) // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017, nr 4, s. 27-34
IPET Mundurek szyty na miarę niepełnosprawnego Jasia / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2018 nr 1, s. 3-8 Jak organizować przestrzeń dydaktyczno-wychowawczą uczniów z SPE? / Adriana Kloskowska // TIK w Edukacji. - 2020, nr 2, s. 14-15
Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych / Beata Dziewięcak // Wychowanie w Przedszkolu 2011, nr 9, s. 32-36
Konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego w przedszkolu / Adam Krasnosielski // Bliżej Przedszkola 2016, nr 12, s.20-23Konstruowanie programów indywidualnych. Cz. 2 / Barbara Marcinkowska // Szkoła Specjalna 2009, [nr] 4, s. 289-292
Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Cz. 2 / Barbara Marcinkowska // Szkoła Specjalna 2011, nr 4, s. 296-302
Praktyczna organizacja wparcia psychologiczno-pedagogicznego ucznia ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi / Wołojewicz, Mirosław // Dyrektor Szkoły 2011, nr 8, s. 19-20, 22-24
Program pracy z uczniem ze SPE / Joanna Wrona // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 2, s. 36-40
Program Zaradny Kot: sesja pierwsza / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2021, nr 3, s. 22-23
Program Zaradny Kot: sesja druga / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2021, nr 4, s. 20-22
Program Zaradny Kot: sesja trzecia / Ewelina Prędka-Pawlun// Remedium. - 2021, nr 5, s. 20-21
Program Zaradny Kot: sesja czwarta / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2021, nr 6, s. 22-23
Program Zaradny Kot: sesja piąta / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2021, nr 7/8, s. 57-58
Program Zaradny Kot: sesja szósta / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2021, nr 9, s. 16-18
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego: o czym musi pamiętać dyrektor? / Justyna Świder // Monitor Dyrektora Szkoły. - 2021, nr 1, s. 44-48