Drukuj

Wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji przy tworzeniumateriałów dydaktycznych na lekcjach języka angielskiego/obcego

Rodzaj/formaWarsztaty
Obszar tematycznyEdukacja językowa
Liczba godzin2 godz.
OrganizatorMarta Cichosz
Forma płatnaNie
Opis
Program

1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji i jej zastosowań w edukacji 
Definicja i podstawowe pojęcia sztucznej inteligencji
Krótkie omówienie historii i rozwoju AI

2 . Zastosowanie AI w edukacji 

Przegląd zastosowań AI w edukacji
Korzyści i wyzwania związane z wykorzystaniem AI w nauczaniu 3. Narzędzia AI do tworzenia materiałów dydaktycznych (1 godzina)

3. Narzędzia do generowania treśc

Przegląd dostępnych narzędzi (np. ChatGPT, Copilot, Gamma AI etc.)
Demonstracja tworzenia tekstów dydaktycznych
Interaktywne quizy i gry edukacyjne (np. Kahoot!, Quizlet, Wordwall)
Interaktywne prezentacje (np. Gamma AI)

4. Narzędzia do tłumaczenia i korekty 

Narzędzia do automatycznego tłumaczenia (np. Google Translate, DeepL)
Korekta gramatyczna i stylistyczna (np. Grammarly)

5.  Praktyczne ćwiczenia

Tworzenie przykładowego quizu lub gry edukacyjnej
Tworzenie interaktywnej prezentacji na temat wybranego zagadnienia


Dostępne terminy

2024-10-17
Termin2024-10-17
Godzina13.30
ProwadzącyMarta Cichosz, Emilia Perkowska
Harmonogram

Godz. 13.30-14.30 WARSZTAT „Narzędzia AI w pracy nauczyciela – praktyczne przykłady ćwiczeń językowych na lekcjach języka obcego wygenerowanych przy pomocy sztucznej inteligencji”

Prowadzą konsultantki CEN w Białymstoku: Marta Cichosz (język angielski), Emilia Perkowska (język niemiecki)

Współczesna edukacja dynamicznie ewoluuje, a nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja (AI), stają się nieodłącznym elementem codziennej pracy nauczyciela. Warsztat "Narzędzia AI w Pracy Nauczyciela" skierowany jest do nauczycieli języków obcych, którzy pragną wzbogacić swoje lekcje o nowoczesne, interaktywne ćwiczenia językowe, wygenerowane przy pomocy AI.

Podczas warsztatu uczestnicy:

  • Poznają podstawowe narzędzia i aplikacje AI, które mogą wspierać nauczanie języków obcych.
  • Dowiedzą się, jak tworzyć spersonalizowane ćwiczenia językowe, które odpowiadają potrzebom uczniów o różnych poziomach zaawansowania.
  • Otrzymają praktyczne wskazówki dotyczące integracji ćwiczeń AI z tradycyjnymi metodami nauczania, aby zwiększyć zaangażowanie uczniów i efektywność nauki.
  • Będą mieli okazję stworzyć własne ćwiczenia językowe przy użyciu narzędzi AI, które następnie przeanalizują i dostosują do specyfiki swoich klas.

Adresatami warsztatu są:

  • Nauczycieli języków obcych

    • Na różnych poziomach edukacyjnych (szkoły podstawowe, średnie, uczelnie wyższe).
    • Chcących wzbogacić swoje metody nauczania o nowoczesne technologie, w tym sztuczną inteligencję.
  • Metodyków i koordynatorów językowych

    • Odpowiedzialnych za tworzenie innowacyjnych programów nauczania oraz wdrażanie nowych narzędzi dydaktycznych.
  • Dyrektorów szkół i placówek edukacyjnych

    • Zainteresowanych implementacją nowoczesnych narzędzi wspierających nauczanie języków obcych w swojej szkole.
  • Osób odpowiedzialnych za doskonalenie zawodowe nauczycieli

    • W tym trenerów i doradców metodycznych, którzy chcą przekazać praktyczne umiejętności w zakresie korzystania z AI w nauczaniu języków obcych.
  • Studentów kierunków nauczycielskich i lingwistycznych

    • Przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela języka obcego i pragnących zyskać umiejętności korzystania z najnowszych technologii w edukacji.
  • Nauczycieli zainteresowanych technologią edukacyjną (EdTech)

    • Eksplorujących nowoczesne narzędzia dydaktyczne, w tym AI, które mogą zwiększyć efektywność i interaktywność nauczania.
  • Nauczycieli szkolących innych nauczycieli (nauczycieli akademickich, trenerów nauczycieli)

    • Którzy pragną zdobyć wiedzę i umiejętności, aby skutecznie nauczać innych w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji językowej.
Miejsce szkoleniaCentrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
ul. Złota 4
15-016 Białystok
RejestracjaZapisz się   zapisy na listę rezerwową


Powrót