Drukuj

Skuteczna praca z uczniami ze spektrum autyzmu lub zespołem ADHD na lekcjach języka angielskiego

Rodzaj/formaWarsztaty
Obszar tematycznyEdukacja językowa
Liczba godzin2 godz.
OrganizatorMarta Cichosz
Forma płatnaNie
Opis

Warsztat "Skuteczna praca z uczniami ze spektrum autyzmu lub zespołem ADHD na lekcjach języka angielskiego." ma na celu wyposażenie nauczycieli w praktyczne narzędzia oraz strategie pracy z uczniami posiadającymi różne potrzeby edukacyjne. Uczestnicy zyskają wiedzę, która pozwoli im stworzyć bardziej inkluzywne i efektywne środowisko nauczania dla wszystkich uczniów.

Warsztaty są skierowane do nauczycieli języka angielskiego na wszystkich etapach edukacji, którzy w swojej codziennej pracy zauważają potrzebę stosowania nowych metod włączających, poszukują sposobów na pomoc coraz większej ilości uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnym.

Program

- Edukacja włączająca, czyli edukacja dzieci ze specjalnymi potrzebami w systemie powszechnego kształcenia (charakterystyka dysfunkcji, potrzeb uczniów, dostosowanie procesu edukacji)

- Praktyczne metody i formy pracy z uczniami ze spektrum autyzmu lub zespołem ADHD na lekcjach języka angielskiego we wszystkich typach szkół.

-  Jak wykorzystać możne strony uczniów ze spektrum autyzmu lub z zespołem  ADHD


Dostępne terminy

2025-03-26
Termin2025-03-26
Godzina16.00 - 17.30
ProwadzącyMarta Cichosz
Harmonogram

Termin 26 marca 2025r.

16:00–16:05 – Powitanie i wprowadzenie

  • Przedstawienie celu warsztatów: zrozumienie wyzwań i efektywnych metod pracy z uczniami ze spektrum autyzmu i ADHD.
  • Krótkie omówienie planu spotkania.

16:05–16:15 – Podstawy teoretyczne

  • Charakterystyka spektrum autyzmu i zespołu ADHD w kontekście edukacyjnym.
  • Omówienie wpływu tych zaburzeń na naukę języków obcych.

16:15–16:25 – Zrozumienie wyzwań ucznia

  • Główne trudności uczniów ze spektrum autyzmu i ADHD w klasie językowej.
  • Przykłady zachowań oraz sposoby ich interpretacji przez nauczyciela.

16:25–16:35 – Planowanie i adaptacja lekcji języka angielskiego

  • Jak dostosować treści i metody nauczania do potrzeb uczniów?

16:35–16:45 – Metody pracy i strategie dydaktyczne

  • Omówienie strategii takich jak nauczanie wizualne, strukturalne oraz techniki angażujące uwagę.
  • Wykorzystanie pomocy dydaktycznych i technologii wspierających.

16:45–16:55 – Komunikacja i budowanie relacji

  • Skuteczne techniki komunikacji z uczniami
  • Jak budować relacje oparte na zaufaniu i wsparciu?

16:55–17:15 – Zarządzanie trudnymi sytuacjami

  • Strategie radzenia sobie z sytuacjami stresującymi w klasie.
  • Przykłady pozytywnego wzmacniania zachowań i planowania działań w sytuacjach kryzysowych.

17:15–17:30 – Sesja pytań i odpowiedzi oraz podsumowanie

  • Odpowiedzi na pytania uczestników.
  • Przegląd kluczowych wniosków z warsztatów.
  • Podziękowania i wskazanie materiałów uzupełniających.
Miejsce szkoleniaonline

RejestracjaZapisz się


Powrót