Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku działający w ramach Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
posiada akredytację Podlaskiego Kuratora Oświaty – decyzja Nr SPiKU.5470.2.2020 z dnia 13 lipca 2020 roku
Drukuj
Skuteczna praca z uczniami ze spektrum autyzmu lub zespołem ADHD na lekcjach języka angielskiego
Rodzaj/forma
Warsztaty
Obszar tematyczny
Edukacja językowa
Liczba godzin
2 godz.
Organizator
Marta Cichosz
Forma płatna
Nie
Opis
Warsztat "Skuteczna praca z uczniami ze spektrum autyzmu lub zespołem ADHD na lekcjach języka angielskiego." ma na celu wyposażenie nauczycieli w praktyczne narzędzia oraz strategie pracy z uczniami posiadającymi różne potrzeby edukacyjne. Uczestnicy zyskają wiedzę, która pozwoli im stworzyć bardziej inkluzywne i efektywne środowisko nauczania dla wszystkich uczniów.
Warsztaty są skierowane do nauczycieli języka angielskiego na wszystkich etapach edukacji, którzy w swojej codziennej pracy zauważają potrzebę stosowania nowych metod włączających, poszukują sposobów na pomoc coraz większej ilości uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnym.
Program
- Edukacja włączająca, czyli edukacja dzieci ze specjalnymi potrzebami w systemie powszechnego kształcenia (charakterystyka dysfunkcji, potrzeb uczniów, dostosowanie procesu edukacji)
- Praktyczne metody i formy pracy z uczniami ze spektrum autyzmu lub zespołem ADHD na lekcjach języka angielskiego we wszystkich typach szkół.
- Jak wykorzystać możne strony uczniów ze spektrum autyzmu lub z zespołem ADHD
Dostępne terminy
2025-03-26
Termin
2025-03-26
Godzina
16.00 - 17.30
Prowadzący
Marta Cichosz
Harmonogram
Termin 26 marca 2025r.
16:00–16:05 – Powitanie i wprowadzenie
Przedstawienie celu warsztatów: zrozumienie wyzwań i efektywnych metod pracy z uczniami ze spektrum autyzmu i ADHD.
Krótkie omówienie planu spotkania.
16:05–16:15 – Podstawy teoretyczne
Charakterystyka spektrum autyzmu i zespołu ADHD w kontekście edukacyjnym.
Omówienie wpływu tych zaburzeń na naukę języków obcych.
16:15–16:25 – Zrozumienie wyzwań ucznia
Główne trudności uczniów ze spektrum autyzmu i ADHD w klasie językowej.
Przykłady zachowań oraz sposoby ich interpretacji przez nauczyciela.
16:25–16:35 – Planowanie i adaptacja lekcji języka angielskiego
Jak dostosować treści i metody nauczania do potrzeb uczniów?
16:35–16:45 – Metody pracy i strategie dydaktyczne
Omówienie strategii takich jak nauczanie wizualne, strukturalne oraz techniki angażujące uwagę.
Wykorzystanie pomocy dydaktycznych i technologii wspierających.
16:45–16:55 – Komunikacja i budowanie relacji
Skuteczne techniki komunikacji z uczniami
Jak budować relacje oparte na zaufaniu i wsparciu?
16:55–17:15 – Zarządzanie trudnymi sytuacjami
Strategie radzenia sobie z sytuacjami stresującymi w klasie.
Przykłady pozytywnego wzmacniania zachowań i planowania działań w sytuacjach kryzysowych.
17:15–17:30 – Sesja pytań i odpowiedzi oraz podsumowanie
Odpowiedzi na pytania uczestników.
Przegląd kluczowych wniosków z warsztatów.
Podziękowania i wskazanie materiałów uzupełniających.