Drukuj

Inkluzja (włączanie) rodziców dziecka/ucznia w działania w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej

Rodzaj/formaWarsztaty
Obszar tematycznyEdukacja wczesnoszkolna/wychowanie przedszkolne
Liczba godzin1 godz.
OrganizatorKatarzyna Gosk
WspółorganizatorFundacja Kto Mi Dał Skrzydła
E-mailkatarzyna.gosk@cen.bialystok.edu.pl
Forma płatnaNie
Opis

Warsztat w ramach  II PODLASKIEGO KONGRESU MONTESSORI
INKLUZJA W EDUKACJI MONTESSORI

Podczas warsztatów:
1. Przedstawienie wybranych aktów prawnych regulujących wprowadzenie inkluzji w edukacji.
2. Uwzględnienie konkretnych zapisów prawnych świadczących o podejmowaniu działań na rzecz inkluzji rodzica w podejmowanych zadaniach w placówce oświatowej.
3. Dokonanie wspólnej, krótkiej charakterystyki edukacji inkluzyjnej (włączającej) z wykorzystaniem testu - ćwiczenia.
4. Określenie obligatoryjnych i dodatkowych działań włączających rodzica dziecka/ucznia w procesie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
5. Analiza podejmowanych działań – ćwiczenia.
6. Określenie roli nauczyciela, specjalisty, wychowawcy, pedagoga szkolnego i specjalnego oraz dyrektora.
7. Podział zadań ze względu na potrzebę objęcia dziecka /ucznia pomocą psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolu i szkole.
8. Istota umiejętności społeczno - emocjonalnych w budowaniu relacji i interakcji społecznych we współpracy z rodzicami dzieci/uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
9. Przeanalizowanie materiałów otrzymanych i opracowanych na warsztatach, pod względem inkluzji rodzica w procesie planowania i wdrażania pomocy psychologiczno – pedagogicznej na terenie przedszkola i szkoły.

Osoba prowadząca: Anna Karpowicz
Konsultant ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku, nauczyciel praktyk, terapeuta, pedagog specjalny w zakresie spektrum autyzmu i oligofrenopedagogiki (absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie), wykładowca, Edukator i Ekspert MEN m.in. ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, jako Trener Procesu Wspomagania Placówek Oświatowych, intensywnie wspiera przedszkola i szkoły: kompleksowo, organizacyjne i merytoryczne od diagnozy potrzeb, poprzez formy wsparcia, monitoring i podsumowanie.

Program

Dostępne terminy

2025-03-22
Termin2025-03-22
Godzina13:15-14:15
ProwadzącyAnna Karpowicz
Harmonogram

Warsztat odbywa się w godz. 13:15-14:15 w sali 102 (I p.)

Miejsce szkoleniaCentrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
ul. Złota 4
15-016 Białystok
RejestracjaZapisz się   wolne miejsca: 6


Powrót