Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku działający w ramach Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
posiada akredytację Podlaskiego Kuratora Oświaty – decyzja Nr SPiKU.5470.2.2020 z dnia 13 lipca 2020 roku
Drukuj
Narzędzia sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela języka angielskiego. KURS E-LEARNINGOWY
Sztuczna inteligencja (AI) coraz częściej wspiera nauczycieli w ich codziennej pracy, oferując narzędzia do personalizacji nauczania, automatycznej analizy postępów uczniów oraz tworzenia materiałów dydaktycznych.
E-learningowy kurs dla nauczycieli języków obcych (a szczególnie anglistów) „Narzędzia AI w pracy nauczyciela języka angielskiego” to 30-godzinne szkolenie online, które pozwoli nauczycielom w indywidualnym tempie zapoznać się zarówno z teoretycznymi podstawami AI, jak i praktycznym zastosowaniem tej technologii w nauczaniu języka angielskiego.
Celami tego kursu są:
Uświadomienie nauczycielom roli AI w edukacji
Poznanie przez nauczycieli narzędzi AI wspierających warsztat pracy nauczyciela języka angielskiego
Rozwijanie umiejętności wykorzystania AI do tworzenia materiałów dydaktycznych
Doskonalenie praktycznych umiejętności wdrażania AI w nauczaniu języka angielskiego
Kształtowanie krytycznego podejścia do wykorzystania AI w edukacji
Kurs jest skierowany przede wszystkim do nauczycieli języka angielskiego, którzy chcą wdrożyć narzędzia AI w swojej codziennej pracy dydaktycznej. Adresatami kursu są również:
Edukatorzy zainteresowani nowoczesnymi technologiami w nauczaniu oraz poszukujący sposobów na personalizację procesu edukacyjnego,
Nauczyciele chcący usprawnić ocenianie, analizę postępów uczniów i tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji,
Program
Moduł 1: Sztuczna inteligencja w służbie edukacji – część teoretyczna (10 godzin)
1.1 Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (3 godziny)
Definicja AI i jej historia
Kluczowe postacie w rozwoju AI: John McCarthy, Alan Turing, Marvin Minsky
Zastosowanie AI w różnych dziedzinach
1.2 AI w edukacji (5 godzin)
Jak AI wspomaga proces uczenia się?
Personalizacja nauki przy pomocy AI
Automatyczne ocenianie i analiza postępów uczniów
Etyczne aspekty wykorzystania AI w edukacji
1.3 Test sprawdzający wiedzę (2 godziny)
Test wielokrotnego wyboru oceniający znajomość teoretycznych podstaw AI
Moduł 2: Narzędzia AI w pracy nauczyciela – praktyczne zastosowanie (10 godzin)
2.1 Przegląd narzędzi AI dla nauczycieli (5 godzin)
Systemy automatycznego oceniania
Platformy adaptacyjnego uczenia się
Aplikacje do nauki języków
Wirtualni asystenci nauczycieli
Narzędzia do generowania materiałów dydaktycznych
Interaktywne systemy konwersacyjne
2.2 Zastosowanie AI w opracowywaniu materiałów dydaktycznych (5 godzin)
Tworzenie quizów i testów za pomocą AI
Generowanie planów lekcji i kart pracy
Personalizacja nauki dla uczniów o różnych poziomach zaawansowania
Wykorzystanie chatbotów do praktyki językowej
2.3 Zadania praktyczne (10 godzin)
Zadanie 1: Tworzenie quizu z wykorzystaniem AI (2 godziny)
Użycie ChatGPT do wygenerowania quizu na temat kultury krajów anglojęzycznych
Zadanie 2: Personalizacja nauki z AI (2 godziny)
Opracowanie spersonalizowanego planu nauki dla ucznia
Zadanie 3: Generowanie scenariusza lekcji języka angielskiego (2 godziny)
Stworzenie scenariusza lekcji z uwzględnieniem poziomu uczniów, tematyki i technologii AI
Zadanie 4: Tworzenie kart pracy z wykorzystaniem AI (2 godziny)
Użycie narzędzi AI do wygenerowania karty pracy z różnymi typami ćwiczeń językowych
Zadanie 5: Tworzenie promptów do generowania ćwiczeń językowych z AI (2 godziny)
Formułowanie skutecznych promptów do generowania zadań językowych
Dostępne terminy
2025-02-28 — 2025-06-20
Termin
2025-02-28 — 2025-06-20
Godzina
8.00
Prowadzący
Marta Cichosz
Harmonogram
Okres kursu: 28 lutego 2025 r. – 20 czerwca 2025 r.
Łączny czas trwania: 30 godzin podzielonych na trzy moduły (10 godzin każdy)
Uczestnicy mogą przystępować do poszczególnych modułów, testów i zadań zgodnie z powyższym harmonogramem lub w elastyczny sposób, jednakże zaliczenie kursu musi nastąpić przed 20 czerwca 2025 r.