Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku działający w ramach Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
posiada akredytację Podlaskiego Kuratora Oświaty – decyzja Nr SPiKU.5470.2.2020 z dnia 13 lipca 2020 roku
Drukuj
Afazja – praca z dzieckiem afatycznym w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej
Rodzaj/forma
Kurs komercyjny
Obszar tematyczny
Edukacja wczesnoszkolna/wychowanie przedszkolne
Liczba godzin
6 godz.
Organizator
Ryszard Chodyniecki
Forma płatna
200 zł
Opis
Cel: Przygotowanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli przedmiotowych i specjalistów do pracy z dzieckiem afatycznym w placówce ogólnodostępnej.
Metody realizacji: Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową, aktywizującą uczestników szkolenia.
Do metod wykorzystywanych podczas zajęć będą należały: • dyskusje • ćwiczenia grupowe • mini wykłady • studia przypadków
Przewidywane efekty szkolenia:
WIEDZA Po szkoleniu uczestnik wie: a. co to afazja b. czym różni się afazja od innych trudności komunikacyjnych uczniów c. w jaki sposób można zorganizować proces uczenia dziecka z afazją w klasie ogólnodostępnej
UMIEJĘTNOŚCI Po szkoleniu uczestnik potrafi: a. zaplanować pracę z dzieckiem/uczniem z afazją w grupie/klasie ogólnodostępnej. b. dostosować wymagania edukacyjne do potrzeb ucznia z afazją. c. przeanalizować orzeczenie i na jego podstawie opracować plan pracy z dzieckiem z afazją.
POSTAWY Po szkoleniu uczestnik: a. Ma świadomość, że dziecko z afazją wymagają dostosowanie metod i form edukacyjnych.
Materiały szkoleniowe: Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych zawierających skrót prezentacji oraz wypracowane podczas szkolenia materiały.
Opłaty za kurs: kwotę w wysokości 200 zł proszę przelać na konto 66 1500 1344 1213 4009 5654 0000 Santander Bank Polska SAz dopiskiem "Afazja - imię i nazwisko uczestnika"
Program
Moduł I Afazja dziecięca – trochę teorii 1. Typy afazji 2. Przyczyny i objawy afazji a funkcjonowanie uczniów w grupie/klasie
Moduł II Dziecko z afazją w szkole – część praktyczna 1. Opis przypadku dziecka z afazją rozwojową, analiza orzeczenia. 2. Przykłady dostosowań wymagań edukacyjnych – tworzenie planu pracy z dzieckiem w grupie/klasie. 3. Dostosowanie metod i form pracy do potrzeb dzieci/uczniów z afazją w grupie/klasie ogólnodostępnej.
Dostępne terminy
Drugi semestr
Termin
Drugi semestr
Prowadzący
Harmonogram
Termin szkolenia zostanie ustalony po zebraniu się grupy.
Miejsce szkolenia
Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku ul. Złota 4 15-016 Białystok