Drukuj

Lekcje informatyki po zmianie podstaw programowych – praktyczne wskazówki motywujące uczniów do pracy - konferencja

Rodzaj/formaKonferencja
Obszar tematycznyInformatyka i technologia informacyjna
Liczba godzin4 godz.
OrganizatorKatarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Forma płatnaNie
Opis

Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszamy nauczycieli informatyki do udziału w wyjątkowej konferencji poświęconej zmianom w podstawie programowej z informatyki na rok 2024. Wydarzenie to jest organizowane we współpracy z wydawnictwem MiGra, które od lat wspiera nauczycieli i uczniów w efektywnej nauce informatyki.

Konferencja odbędzie się 20.11.2024 r.  w godz. 14.00 - 18.00. Podczas spotkania omówimy kluczowe zmiany w nowej podstawie programowej, zaprezentujemy narzędzia oraz materiały dydaktyczne, które pomogą Państwu wdrożyć te zmiany w praktyce. Autorka podręczników  Wydawnictwa MiGra Pani Grażyna Koba  podzieli się  swoimi doświadczeniami i zaprezentują najnowsze publikacje oraz rozwiązania edukacyjne, które ułatwią nauczycielom realizację nowych wymagań.

Program konferencji obejmuje:

  • Sesję ogólną
  • Sesje warsztatowe
  • Możliwość wymiany doświadczeń i nawiązania współpracy z innymi nauczycielami.

Udział w konferencji jest bezpłatny, a każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie uczestnictwa. 

Zachęcamy do udziału w tym wydarzeniu, które pozwoli Państwu lepiej przygotować się do nadchodzących zmian w edukacji informatycznej.

Z poważaniem,


Katarzyna Gagan
Anna Krawczuk

Wydawnictwo MiGra

Program

Konferencja rozpocznie się o godz. 14.00  w sali konferencyjnej CEN w Białymstoku

Wykład:

Zmiany w podstawie programowej – wsparcie nauczycieli informatyki przez MiGrę – Grażyna Koba (autorka podręczników do informatyki).

Zawężona podstawa programowa z informatyki 2024 – jak MiGra dostosowała pomoce dydaktyczne (m.in. rozkłady materiału, plany wynikowe, scenariusze lekcji, sprawdziany) do tych zmian. Aktualny stan prawny dotyczący reformy programowej 2026 (SP) i 2028 (PP) - m.in. profil absolwenta, transformacja cyfrowa. Wprowadzenie do druku 3D.

Warsztaty:

1.  Kompendium wykorzystania szkolnej drukarki 3D i wstęp do skanowania – Krzysztof Fortuna (nauczyciel informatyki, ekspert druku 3D)

Przygotowanie modelu do druku: potrzebne elementy, podstawowa wiedza, kolejne czynności, praktyczne tajniki drukowania 3D (np. stosowanie podpór, zapychanie się dyszy). Tworzenie litofanów, wykorzystanie skanera 3D i zeskanowanie dowolnego przedmiotu. Przykładowe projekty dla uczniów.

2. Grafika dla uczniów w różnych odsłonach – trójwymiarowej 3D (SketchUp i Tinkercad) i dwuwymiarowej z wykorzystaniem grafiki żółwia (Python) – Grażyna Koba.

Jak zaangażować ucznia na lekcji informatyki na przykładzie treści i ćwiczeń z grafiki 2D i 3D (Tinkercad, SketchUp) oraz programowania (w języku Python, w tym w grafice żółwia) z wybranych z podręczników Grażyny Koby.

 

Warsztaty zostaną powtórzone 2 razy – w ten sposób każdy uczestnik może wziąć udział we wszystkich zajęciach.


Dostępne terminy

2024-11-20
Termin2024-11-20
Godzina14.00 - 18.00
Prowadzący
Harmonogram
Miejsce szkoleniaCentrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
ul. Złota 4
15-016 Białystok
RejestracjaZapisz się


Powrót