Biblioteka Pedagogiczna Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku proponuje wspomaganie w obszarach: rozwijanie kompetencji czytelniczych, rozwijanie kompetencji informacyjnych, organizacji pracy biblioteki szkolnej.
W obszarze rozwijania kompetencji czytelniczych proponujemy w:
w szkołach: szkolenia m.in. z literatury dziecięcej i młodzieżowej, aktywnych form i metod pracy z czytelnikiem, konstruowania szkolnych programów i projektów czytelniczych, kreatywnych form pracy z czytelnikiem.
CEN w Białymstoku: udział w organizowanych przez Bibliotekę Pedagogiczną formach promocji czytelnictwa (zajęcia edukacyjne, lekcje biblioteczne, akcje, projekty, gry literackie i in.)
W obszarze rozwijania kompetencji informacyjnych proponujemy w:
w szkołach : szkolenia na temat wyszukiwania informacji w Internecie (zasoby Ukrytego Internetu, biblioteki cyfrowe), otwartych zasobów edukacyjnych, prezentacji zasobów Biblioteki Pedagogicznej CEN w Białymstoku - katalogu online i czytelni IBUK, Kolekcji Starej Książki.
CEN w Białymstoku: udział w lekcje bibliotecznych poświęconych wyszukiwaniu informacji (m.in. katalogi, kartoteki biblioteczne, zasoby online).
W obszarze organizacji pracy biblioteki szkolnej proponujemy:
szkolenia (kursy, warsztaty, konferencje),
udział w sieci nauczycieli bibliotekarzy szkolnych,
konsultacje w zakresie:skontrum i selekcji zbiorów bibliotecznych, gromadzenia i ewidencji zbiorów, ewidencji i opracowania zbiorów specjalnych i in.
Szczegółowe tematy proponowanych szkoleń można znaleźć poprzez wyszukiwarkę CEN w obszarach:
Promocja czytelnictwa (Rozwijanie kompetencji czytelniczych) – kliknij TUTAJ
Informacja pedagogiczna (Rozwijanie kompetencji informacyjnych) - kliknij TUTAJ
Szkoły/placówki oświatowe zainteresowane ofertą wspomagania prosimy o wypełnienie elektronicznej karty zgłoszenia lub w formie tradycyjnej (do pobrania w załączniku) i przesłanie na adres: Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku, ul. Złota 4, 15-016 Białystok lub e-mail: cen@cen.bialystok.pl
Realizacja wspomagania nastąpi po uzgodnieniu szczegółowych zasad oraz podpisaniu porozumienia pomiędzy stronami.