Kampania "Czytam, więc wiem" została zapoczątkowana przez Media Regionalne Sp. z o.o. we wrześniu 2012 roku. Elementy kampanii to m.in.: konkurs "Moje pasje, moje stypendium", specjalne wydawnictwo - wtorkowy tygodnik "Wiem", akcja "Czytam, bo lubię".
Do współpracy zaproszono nauczycieli bibliotekarzy z Biblioteki Pedagogicznej CEN oraz z bibliotek szkolnych Podlasia. Media Regionalne pozyskiwały Mecenasów Wiedzy, którzy m.in. sponsorowały bibliotekom szkolnym lokalne gazety "Kurier Poranny" oraz "Gazetę Współczesną".
Nauczyciele bibliotekarze szkolni natomiast dzielili się swoimi osiągnięciami i ciekawymi pomysłami w zakresie pracy z czytelnikiem, jak też zachęcali uczniów do pisania recenzji. Biblioteka Pedagogiczna CEN koordynując działania w środowisku bibliotecznym, miała możliwość równoległego redagowania na stronach BIBservisu materiałów pozyskanych od uczestników kampanii.
2012 - wzięło udział 955 szkół z woj. podlaskiego, pozyskano 400 Mecenasów Wiedzy (czyli firm, które fundowały prenumeratę gazet szkołom), 320 uczniów nadesłało 339 recenzji, 145 prac wpłynęło na konkurs "Moje pasje moje stypendium”.
2013 - wzięło udział 600 szkół z woj. podlaskiego, pozyskano 428 Mecenasów Wiedzy, 331 uczniów nadesłało 380 recenzji w ramach akcji „Czytam, bo lubię”, 195 prac wpłynęło na konkurs „Moje pasje, moje stypendium”.